Esportistes.cat a la cursa de muntanya Pujada al Ros

Esportistes.cat a la cursa Pujada al Ros 2017 de Viladecavalls

El passat diumenge 21 de maig vam estar a la primera edició de la cursa de muntanya Pujada al Ros de Viladecavalls.

A continuació us fem un resum dels elements més importants a tenir en compte en una cursa de muntanya, i després podreu llegir també un petit reportatge de la nostra experiència a la cursa.

Abans de tot us anticipem que la cursa val molt la pena i la organització va ser excel·lent, això que era el seu primer any!! Gràcies als organitzadors, e veritat, i moltes felicitats, va ser una cursa genial!!

Vam córrer amb:

Anàlisi dels elements més importants a tenir en compte en una cursa

Localització:

Viladecavalls, davant del Casal. Molt bon lloc ja que realment no té pèrdua, i prop es troben pàrkings i llocs per aparcar de forma que logísticament la cursa no presenta cap tipus de problema. Fàcil accés, fàcil aparcament, …

Horari:

La cursa es va celebrar a les 10h del matí. Pensem que és molt bona hora ja que la cursa és relativament curta (13’5km) i l’època de l’any ens pot donar tant un dia calorós com fresquet. En aquest cas, la setmana anterior havia fet fresca però justament el dia de la cursa va fer moltíssima calor i sol. Algú podria preferir la cursa a les 9h però la jornada també contemplava curses infantils abans de la cursa d’adults, i no es tracta d’anar a fer córrer els nens a les 8h.

Creiem que l’horari, doncs, tant de les infantils com de la cursa d’adults va ser molt acertat i més tenint en compte que els organitzadors, com veurem més endavant, van posar punts d’avituallament de sobres per compensar la calor que justament va fer en l’edició d’enguany.

Recorregut:

La cursa presentava dos recorreguts, una mini-cursa de tant sols 3,5km i la cursa principal de 13’5km i 500m de desnivell positiu.

Hi ha un tram d’asfalt de 1km al començar per sortir del poble i aproximadament un altre kilòmetre a l’arribar de nou al poble però se’ns dubte la muntanya és la gran protagonista de la cursa.

Una cursa amb recorregut ràpid, per gaudir i passar-ho bé, inclús per fer bon temps els qui van amb esperit més competitiu. Hi ha una mica de tot, pista, corriols, pujades i baixades ràpides, pujades i baixades una miqueta tècniques i inclús algun tram tècnic, però curt i sense gaires complicacions.

Recorregut:

pujada ros recorregut

Perfil:

pujada ros perfil

Terreny:

Com dèiem en l’apartat de recorregut, hi ha algun tram una mica tècnic però tampoc gaire complicat. Uns 2km d’asfalt al començar i acabar per tal de sortir i entrar al poble respectivament, i trams de pista amples combinats amb corriols estrets però molt nets i que permeten córrer en tot moment.

El sòl és pràcticament terra en tot el recorregut, amb força pedres soltes en la pujada que anomenen “la pedrera” on tampoc pots anar molt ràpid ja que es tracta de la pujada més dura de la cursa.

Durant el recoregut ens acompanyen cartells en tot moment que avisen de la complexitat del terreny… amb un toc de gràcia 🙂

pujada alros

I també com a detall interessant de la cursa, podem trobar en varios trams del recorregut un indicador del kilòmetre en el qual ens trobem i el punt en el mapa de perfil corresponent:

avitullament pujada al ros

Paisatges / entorn:

La cursa es desenvolupa en un entorn natural força agradable, tranquil, on tot és muntanya i no ens trobem amb més gent que corredors i voluntaris. Els boscos, la Pujada al Ros o al Turó dels quatre termes, ens dóna boniques vistes de l’entorn, i alguns trams de cursa entre boscos i per corriols, es fan agradables de córrer només per la bellesa del recorregut.

La recomanem també en aquest aspecte!

Avituallaments:

Hi ha avituallament inicial, tres avituallaments durant el recorregut, i un avituallament final, de forma que per una cursa de tant sols 13,5km és més que suficient!!

El moment on realment es pateix a la cursa, sobretot si el dis és calorós i amb sol, el trobem justament a la pujada al Ros, entre el kilòmetre 5 i el kilòmetre 7. Doncs bé, els organitzadors es nota que n’eren ben conscients i van posar un punt d’avituallament just en aquests dos punts del recorregut.

D’aquesta forma, amb 2 avituallaments en tant sols 2 kilòmetres, els corredors vam poder combatre molt millor el calor i l’esforç de la pujada. Un altre 10 pels organitzadors, doncs, pel que fa avituallaments i els punts estratègics on els podíem trobar.

Abans de sortir: cafè per als corredors que ho volguessin

cafes abans de començar

cafès pels corredors abans de començar

Avituallament 1 al km5: Just quan comencem la pujada més dura del recorregut, ens trobem avituallament líquid amb aigua i begudes isotòniques per agafar energies abans de la pujada.

Avituallament 2 al km7: Just a l’arribar a dalt del Ros, després de l’esforç més gran de la cursa, de nou un avituallament com l’anterior però en aquest cas s’inclou també sòlid, amb fruites.

Avituallament 3 al km10: Després d’un tram llarg de baixada, un nou avituallament líquid que ens permetrà afrontar amb forces el tram final de cursa

Avituallament final: En aquest cas, ja a l’arribada, tenim a la nostra disposició begudes i també un entrepà de botifarra!!

2017-05-21 11.52.54

Voluntaris:

Està plè de voluntaris per tot el recorregut!!

Te’ls vas trobant en creuaments de camins per indicar-te i evitar que ningú es confongui, te’ls trobes per suposat als avituallaments ajudant i proporcionant begudes inclús abans que arribis a la taula d’avituallament, i te’ls trobes inclús al mig de camins, de baixades i de pujades, animant en tot moment i indicant com seran els propers kilòmetres (“ànims que ara bé un tram dur però de seguida esteu a dalt!!”, “vinga que ja està això, ara només queda baixada!”)

Ambient:

Molt bon ambient tant en punts d’avituallament, sobretot a dalt al Ros, com davant del Casal, on està l’arc d’arribada de la cursa, l’indicador de temps, l’avituallament final amb entrega de bosses del corredor, speaker que va animant als corredors que arriben, i tot un seguit de jocs i entreteniment infantil pensat per a nens i nenes que han fet les curses infantils i esperen a que el pare o mare acabi la cursa gran.

Tot plegat fa que sigui una cursa ideal per anar tota la família, nens i nenes inclòs, a gaudir d’una fantàstica jornada esportiva.

bon ambient amb jocs infatils per tota la família

Organització:

Ens deien els organitzadors abans de començar que tinguéssim en compte que era la primera edició i que per tant, segur que hi hauria coses millorables. La nostra opinió és que ben poc a millorar. De fet, ara mateix no se’ns ocorre res a millorar.

Un excel·lent pels organitzadors!!! Per tot el comentat fins ara, i per d’altres coses que encara no em mencionat com:

• Sistema de xip que entreguen amb brides per posar-se a les sabatilles i permet oferir unes classificacions a temps real, disponibles a web, a ravés d’un SMS al mòbil tant sols acabar de córrer, i penjades als vidres del Casal
  • Vestidors al Casal disponibles pels corredors
  • Bossa del corredor amb caldo Aneto, aigua, entrepà de botifarra final, i una samarreta tècnica la mar de xula!

A part de tot això, després els corredors tenen a la seva disposició:

Àlbums per descarregar fotos:

Classificacions a temps real amb opció de descàrrega de diploma:

Bossa del corredor:

• Ampolla d’aigua
  • Entrepà de botifarra
  • Caldo Aneto
  • Samarreta tècnica

bossa del corredor

Reportatge – Esportistes.cat

Anàbem cap a Viladecavalls sense haver mirat abans on era el punt exacte de la cursa, ni si havia lloc prop per aparcar i arribàvem just a les 9:15h quan començaben les curses infantils.

Tot i això, ràpidament vam veure on es celebrava la cursa i vam poder aparcar a un pàrking gratuït que es trobava a tant sols 100m del punt neuràlgic de la cursa. Un gran començament de la jornada.

Només arribar davant del casal, ja vam poder veure que l’organització i la cursa seria un gran èxit. Tot estava preparat per la sortida de les curses infantils, que estaben organitzades de conya!! Els nens i nenes afrontaben una cursa de veritat, i tenien també el seu propi Xip, classificacions penjades als vidres del casal a temps gairebé real i a la web, i premi i medalles per a tots els corredors!

curses infantils pujada al ros

Val a dir en aquest punt que es una de les millors curses infantils que hem vist mai, ja que l’organització no tenia res a envejar a la cursa principal d’adults.

Vam anar a recollir el dorsal, també tot ben organitzat i sense aglomeracions, i la bossa del corredor i samarreta ens van dir que la donàben al finalitzar la cursa, opció també molt interessant ja que no cal anar i tornar de nou al cotxe a deixar-ho tot.

Ens van donar el xip, i hi havia cafè per als organitzadors i per als corredors de forma totalment gratuïta!

Puntuals com un rellotge, a les 10.15h es va donar el tret de sortida, després d’un petit discurs per part dels organitzadors en què ens avisaben que era la primera cursa que organitzaben, i ens demanaben comprensió si algo fallava o es podia millorar. Com hem dit abans, no hem trobat res millorable ni cap errada, tot va ser genial i no podem més que felicitar als organitzadors!!!

Començava la cursa amb un ram de 1km aproximadament sobre asfalt per sortir del poble. Un tram força plà que va permetre obrir les primeres distàncies entre els corredors abans d’entrar a la muntanya, evitant així les típiques aglomeracions i cues que es formen en alguna cursa a l’afrontar el primer corriols.

De seguida ens trobem a la muntanya i fins al kilòmetre 5 la sensació és que hem anat pujant una mica però sense gairebé desnivells importants, de forma que hem anat tota l’estona corrent a bons ritmes, gaudint de l’entorn, de la muntanya, de la natura, sense un patiment excessiu.

pujada al ros

En alguna de les pujades ens trobem inclús que ens vigilen amb un dron!

dron pujada al ros

Al kilòmetre 5 ens trobem un avituallament i ens avisen que comença la pujada forta fins al Ros, pujada que dóna nom a la cursa, pel que anomenen la pedrera.

pujada al ros avituallament

Una pista estreta amb desnivell important i força pedra solta que dificulta la pujada i la fa encara més dura. Anem pujant fins al Km7 on assolim l’objectiu de pujar al Ros i trobem un nou avituallament. El que deiem, tot i que feia calor, els avituallaments són abundants i complerts!

pujada al ros

avituallament pujada al ros

Arribats a aquest punt ens diuen que ja s’han acabat les pujades i ara tot el que resta és un recorregut de baixada fins a Viladecavalls. Tot i això, tant sols sortir de l’avituallament es puja encara una mica més, fins al Turó dels quatre termes, on comença el descens.

Vindran però dues pujades més abans de la baixada final, curtes però intenses amb força pendent.

Finalment, ara sí, baixada final amb un últim avituallament durant el recorregut, justament al km10, que ens proporciona les últimes energies per poder córrer a gran velocitat i bon ritme els 3,5km restants fins l’arribada a meta.

A l’arribar a meta, avituallament final, entrega de la bossa del corredor, butifarra, classificacions finals penjades a la parde del Casal en temps real, possibilitat de canviar-se al Casal… en fi, tot molt i molt ben organitzat.

classificacions pujada al ros

Ens va encantar la cursa i per tot el que hem comentat en el reportatge, us recomanem a tots que la tingueu en compte de cara l’any vinent. Felicitats als organitzadors pel gran treball realitzat, tot ha estat perfecte!!

Ah per cert, i us podreu descarregar un diploma amb el vostre temps !!!