Esportistes.cat a la cursa de muntanya Trepitja Garrotxa 2017

Cursa de muntanya Trepitja Garrotxa 2017

El passat diumenge 22 d’octubre vam estar presents a Oix per córrer la IV Trepitja Garrotxa Solidària organitzada per el  Centre Excursionista d’Olot i que és benèfica, ja que tots els beneficis es destinen a projectes de recerca mèdica infantil gràcies a la col·laboració amb la Fundació Albert Bosch ja que NOEL Alimentària és el patrocinador de la prova esportiva.

És una cursa amb quatre distàncies per poder escollir: CURSA 12 km , CURSA 22 km, TRAIL 64 km i ULTRA 110 km, les dues curses tenen lloc el diumenge i la ultra i el trail comencen dissabte. La CURSA de 22 km a més a més també és puntuable per a la 16a edició de la Copa Catalana de Curses per Muntanya FEEC en categoria sèniors i júniors.

En el nostre cas vam fer la cursa de 22km. És una cursa molt recomanable, té un recorregut força dur i tècnic que transcorre per camins i corriols de les muntanyes de l’Alta Garrotxa.

Anàlisi dels elements més importants a tenir en compte en una cursa

Localització:

La plaça de l’Església d’Oix, lloc de sortida i arribada. L’organització ha habilitat aparcament en un camp al costat de la sortida, on un voluntaris organitzaven els cotxes a mida que anaven arribat, en el nostre cas a les 7:15 de matí i sense problemes per poder aparcar. Al costat de la sortida disposaven de lavabos, dutxes i vestidors.

Horari:

Sortides diferents per cada prova:

Dissabte 7:00 Ultra / 8:00 Trail.

Diumenge 8:00 Cursa 22 km / 8:30 Cursa 12 km.

Recorregut:

trepitja garrotxa 22km

perfil trepitja garrotxa

Terreny:

La major part de la cursa és per corriols i camins estrets, al principi hi ha una part asfaltada fins arribar al camí i en mig de la cursa també ens trobem amb algun tros de camí. El terreny era força humit per la pluja i per ser dins de bosc, això juntament amb molta roca a vegades el feia relliscós.

Paisatge/entorn:

Molta part de la cursa entre bosc i tota la zona de la Garrotxa molt verda, quan es podia aixecar la vista les muntanyes espectaculars tot i ser un dia ennuvolat es podia veure el bonic paisatge, també hem passat pel costat de les rieres que provenen de Sant Aniol i d’Oix

Avituallaments:

3 avituallaments durant la cursa, molt complerts amb sòlid i líquid, tot i que s’avisava que no hi haurien gots de plàstic en el dossier de la cursa finalment si n’hem trobat. Els avituallaments estaven situats a:

1) Coll de Talaixà: Aigua, Refresc, Fruita, Gominoles, Galetes Dolces, Galetes salades

2) Sadernes: Aigua, Refresc, Fruita, Barretes Energètiques

3) Santa Bàrbara: Aigua, Refresc, Fruita, Gominoles.

L’avituallament final amb hamburguesa i pa de pagès, que es podia acompanyar amb diferents begudes, incloent una bona cervesa fresca. Aquí hi havia una mica de cua, es servien les hamburgueses a mida que es feien.

Voluntaris:

Molt bé la part de voluntariat, a l’entrega de dorsals fent-la àgil passant el full de responsabilitats per no haver-ho d’omplir a la taula, en els avituallaments tot a punt i preparat, a la meta molt amables servint les hamburgueses i la beguda.

Ambient:

A la sortida força ambient amb la música i els corredors, durant la cursa només els voluntaris i alguns excursionistes. La sortida va ser amb un compte fins a 10. Al final de la cursa hi havia molt més ambient, amb força públic i acompanyants. Genial!!

Organització:

Cursa molt ben organitzada, marcatge perfecte i avituallament molt bé. Cursa cronometrada amb xip i amb seguiment. Per poder fer la cursa, l’organització demanava 20 € de dipòsit pel xip, cosa que ha alentit una mica l’entrega de dorsals, per la resta tot bé.

En acabar la cursa hi havia servei de dutxes i massatge.

Bossa del corredor:

Un fuet, diferents publicacions i propaganda i la samarreta commemorativa de la cursa de la marca 42KM.

Reportatge Esportistes.cat a la Trepitja Garrotxa

Arribem a Oix a les 7:15 del matí, encara és fosc quan veig un voluntari amb una llanterna fent-me senyals per entrar a l’aparcament habilitat per l’organització, un altre voluntari ens indica on aparcar, deixo i el cotxe i vaig a buscar el dorsal. Em poso a la cua (ja hi ha força gent esperant) i una voluntària em dona el paper de descàrrega per signar. Espero uns 15 minuts fins que em donen el dorsal i deixo els 20 € de dipòsit pel xip, recullo la bossa del corredor i torno al cotxe per deixar les coses i  preparar-me per la cursa.

trepitja garrotxa

A les 7:50 entro a la zona de sortida on m’apunten a la llista, esperem que siguin les 8 per poder començar, el speaker fa un compte fins a 10 i comença la cursa. Els primers 3 km són bastant planers, ens allunyen d’Oix per tornar-hi i així s’estira força la gent.

Al cap de 3 km entrem ja en camins i corriols, el terreny està força humit i hi ha zones que rellisca una mica, així que anem amb compte de no caure. Durant uns 4 km seguim corrents per un terreny sense desnivell fort però força trencacames, fins que comença la primera pujada forta, aquí ja es nota el desnivell i el ritme baixa força, anem pujant en un grup de uns 15 corredors força compacte fins arribar al primer avituallament situat al refugi de Talaixà, en principi el km 8’9, tot i que a mi em marca 10 el gps, però ja se sap que això no és una ciència exacta. Tot i així el trobo una mica lluny però per sort portava beguda a la motxilla.

Després de beure i menjar una mica , torno a enfilar la baixada, vaig amb compte perquè he tingut una regirada al km 7 en el turmell i no vull arriscar més del compte, aprofito per mirar el paisatge i fer alguna foto, també hi ha un altre corredor com jo mirant el paisatge, em demana que li faci una foto i ell me la fa a mi.

trepitja garrotxa

Baixant em passen uns quants corredors, que deixo passar posant-me a un costat per no molestar. Són uns 5 km de baixada on em quedo sol i vaig gaudint de la cursa i vigilant on poso els peus per no caure.

Arriben a una zona de rieres, i poc després al segon avituallament, on torno a recuperar forces, durant un una estona el terreny és força pla i aprofito per anar més depressa.

Tornem a trobar-nos amb pujada, a la pujada torno a recuperar les posicions que havia perdut a la baixada i avanço alguns corredors, són uns 4 km força durs on més que córrer vaig caminant ràpid, al final de la pujada hi ha el 3r avituallament, on torno a recuperar forces.

Iniciem la última baixada, al principi és força fàcil però després es complica i he de tornar a deixar passar algun corredor, és una dona que abans m’havia deixat passar a la pujada i que ja li havia dit que em tornaria a passar, riu quan li comento.

trepitja garrotxa

Acabo la baixada darrera d’un noi que va a un ritme com el meu i quan arribem a la part més planera el deixo enrere. Segueixo aprofitant que ja no hi ha baixada per apretar una mica i a un km de la meta torno a passar a la dona d’abans.

Passem pel costat d’un ramat de vaques i enfilo ja els metres finals sentint l’spiker, arribo a Oix i faig la volta final passant per dins del poble, els esglaons finals fan una mica de mal però  els ànims de la gent et fan sentir bé i sobretot l’hamburguesa i la cervesa de l’avituallament final et deixa amb molt bona sensació d’aquesta gran cursa per terres de la Garrotxa.

tg20

burguer

En definitiva, una grandíssima cursa, amb un entorn genial, paisatges preciosos, una gran recorregut i una organització perfecte! La recomanem moltíssim i esperem poder tornar l’any vinent en una modalitat de major recorregut 🙂