Esportistes.cat a la Cursa del Pà amb Tomàquet 2017

Cursa del Pà amb Tomàquet 2017 – Santa Coloma de Farners

El passat diumenge 28 de maig vam estar presents a Santa Coloma de Farners per córrer la 3a cursa Pa amb Tomàquet organitzada per Fast competició. Aquesta cursa és la quarta i última prova de la lliga LA SELVATIKA, formada per 4 curses de muntanya que organitzen a Amer (Trail Sta. Brígida Up&Down Experience), Hostalric (Hostrailric), La Cellera de Ter (Puigdefrou Exhaust) i Sta. Coloma de Farners (Cursa Pà amb Tomàquet)

És una cursa molt recomanable amb un recorregut força dur i tècnic però les vistes i arribar fins el Castell i l’Ermita de Farners s’ho valen.

Localització:

Plaça de Farners, Santa Coloma de Farners, lloc de sortida i arribada, es podia aparcar pels voltants sense problema, ho van fer a prop de la zona de dutxes i vestidors que quedava a uns 500 metres de la sortida

cursa pà am tomaquet

Horari:

Tres horaris de sortida, la Trail 8:30,  Express: 9:00 i Marxa Popular 9:05

Sortides esglaonades en diferents horaris, perfecte perquè no es barregin corredors d’una modalitats i altres, que com és normal van a ritmes diferents des del començament.

Recorregut:

Tres modalitats:

– Trail 21 km i 1200 m desnivell positiu acumulat

– Express 13 km i 500 m desnivell positiu acumulat

– Marxa Popular no competitiva

Nosaltres vam fer el Trail, aquí teniu el track

Terreny:

La majoria de la cursa, un 80%, és per corriols, força tècnics , amb molta roca i amb unes pujades bastant dures, les baixades també eren tècniques i algunes amb força terra, també hi ha una part del  recorregut que passa per un circuït d’Enduro. Agrair que molta part de la cursa era per ombra ja que va fer un dia de molta calor.

Paisatges / entorn:

Entorn molt maco i espectacular, amb molta vegetació i amb unes vistes que valen molt la pena, s’arriba fins el Castell de Farners, l’Ermita, el Far i l’ermita d’Argimont

Avituallaments:

4 avituallaments durant la cursa, 3 complerts, sòlids i líquids i un de només líquid, força complerts tot i que l’isotònic es va acabar a partir del 3 pels que anaven més endarrerits , la calor que va fer cap els 30º feia recomanable portar una mica de líquid entre avituallament i avituallament.

Avituallament final amb botifarrada, begudes isotòniques, aigua, refrescos i cervesa, molt complert.

Voluntaris:

Els voluntaris molt bé, força voluntaris a la sortida, la entrega de dorsals i xips sense problema i iniciant la cursa molt puntual. Durant el recorregut alguns feien fotos que després pots trobar al Facebook i en els punts d’avituallament també en nombre suficient per tenir-ho tot a punt.

Ambient:

Molt bon ambient abans i després de la cursa a la plaça on era la sortida i arribada, durant el recorregut com és lògic no hi havia públic. La sortida va ser donada per dos trabucaires que deurien despertar a tot el poble. També hi havia inflables per la mainada.

Organització:

Organització perfecta, tot va anar molt bé, la recollida de dorsals i xips ràpida i sense cap problema, entrega de la bossa amb la talla demanada. El  cronometratge amb xip i amb cronòmetre a l’arribada. Salutació de l’speaker amb el teu nom quan arribaves (que sempre s’agraeix). També hi havia servei de massatge i servei de dutxes, destacar els lavabos mòbils que també han posat, tot de 10.

Bossa del corredor

La bossa del corredor inclou una bossa de patates, una galeta, un gel recuperador, una llauna de Aquarius i… una samarreta FIREHAWK, una samarreta tècnica molt bona i amb un disseny que m’ha agradat molt.

Reportatge – Esportistes.cat a Cursa de Pa amb Tomàquet

Arribem a la plaça de Farners a les 7:20, ja comença a haver-hi ambient i hi ha voluntaris encenent les brases per fer les botifarres, vaig a recollir el dorsal i en un moment ja el tinc juntament amb la bossa del corredor, aprofitem que és molt aviat i anem a deixar el cotxe a prop de les dutxes per tornar caminant ja que són força a prop. Com sobra temps aprofito per anar al lavabo que ha posat l’organització.

Sobre les 8:25 ens situem sota l’arc de sortida i esperem a que els trabucaires disparin per començar a córrer, els primer km és força urbà per anar a buscar ràpidament els corriols, de seguida comença el corriol i la forta pujada d’un km cap el Turó dels Galls i un altre km de baixada, es nota molt la calor i com he sortit força enrere vaig en fila d’un seguim als que tinc davant.

cursa pà amb tomaquet

Després de la baixada tornem a fer un parell més de kilòmetres pujant fins arribar al primer avituallament, hi ha força de tot i paro per beure i menjar una mica.

Tot seguit seguim pujant fins el Castell de Farners, que tot sigui dit és força espectacular

Després del Castell iniciem una baixada força tècnica i em passen bastants corredors, segueixo anant al meu ritme sense amoïnar-me i deixant passar als que baixen més ràpid que jo per no fer taps.

Arribem a la tercera pujada, que acaba al Far, la més llarga i dura, anem un grupet junts pujant a poc a poc i inclús hem de passar per una mena de túnel de roques, em paro per treure’m unes pedres de les bambes i miro el paisatge, unes vistes increïble que justifiquen l’esforç d’arribar fins aquí.

Arribem novament a dalt i ens espera un altre avituallament complert, bec amb ganes, la calor ja comença a ser molt forta i es nota, la baixada d ‘Argimont la faig amb una noia que porta un ritme similar al meu i anem tornant-nos una mica.

cursa pà amb tomaquet

Anem xerrant i tornem arribar a la pujada cap a Gatoses, la última, veig que és un circuit d’enduro, on hi ha rampes per saltar amb les bicis i força dura també. Seguim pujant fins l’últim avituallament on em refresco i torno a treure’m les bambes, perdo a la noia de vista i començo a baixar sol, poc a poc passo alguns corredors i arribo finalment a l’últim km on accelero ja per arribar a la meta i gaudir de la bona botifarra i una cervesa ben fresqueta. A la meta hi ha servei de massatge però no el faig servir, després de saludar alguns coneguts vaig cap el cotxe i directe a casa.

Una cursa que tot i la seva duresa pel recorregut i la calor recomano molt de fer, molt bona atenció al corredor i com he dit abans recorregut espectacular amb vistes molt xules