Esportistes.cat a la cursa de muntanya Barrancs de Llegenda 2017

Esportistes.cat a la Barrancs de Llegenda 2017

Barrancs de Llegenda 2017

El passat dissabte 1 de juliol de 2017 vam estar presents a la cursa de muntaya Barrancs de Llegenda, que es celebrava a la població tarragonina de Montblanc.

A continuació us fem un resum dels elements més importants a tenir en compte en una cursa de muntanya, i després podreu llegir també un petit reportatge de la nostra experiència a la cursa.

Abans de tot us anticipem que la cursa és molt, però que molt molt recomanable. Hi ha trams preciosos, hi ha una mica de tot, comença de dia i acaba de nit. A continuació entendreu el perquè, és una cursa EXCEL·LENT!!!

Vam córrer amb:

Anàlisi dels elements més importants a tenir en compte en una cursa

Localització:

La cursa es celebrava a la població tarragonina de Montblanc, amb sortida i arribada des de l’Esglèsia de Sant Francesc.

És un lloc diferent a qualsevol cursa, ja que tant la recollida de dorsals, com avituallament final, com inclús el final e la cursa és DINS de l’esglèsia!!!

Realment el punt neuràlgic de la cursa és preciós, diferent i espectacular, i a sobre es pot aparcar amb molta facilitat a pocs metres de distància ja que hi ha molta zona gratuïta d’aparcament.

PERFECTE!

entrega dorsals cursa barrancs sant francesc

Horari:

Cadascun dels tres circuits començava a una hora diferent:

Tres Barrancs a les 19h

Dos Barrancs a les 20h

Un barranc a les 21h

Realment fer-ho així resulta ideal per varios motius:

• No surten tots els corredors de diferents distàncies a la mateixa hora. Si surten junts no és de tot positiu ja que normalment els corredors de recorreguts més curts surten a ritmes més elevats i els de recorreguts llargs dosifiquen més. Sempre et sents més còmode corrent juntament amb els de la teva distància.
  • Aquesta sortida esglaonada permet que més o menys tots vagin coincidint al finalitzar la cursa, i per tant puguin gaudir junts de la festa final, avituallament, entrega de premis, etc…

Començar abans de les 19h no seria bona idea ja que a principis de juliol pot arribar a fer molta calor, de forma que l’horari és també perfecte!

Recorregut:

La cursa presentava tres recorreguts diferents:

• Barrancs de Llegenda de 25km i 1.600m desnivell positiu
  • Dos Barrancs de 16km i 1.000m desnivell positiu
  • Un barranc de 10km i 600m desnivell positiu

En aquesta edició vam córrer la cursa Dos Barrancs de forma que tot el reportatge està basat en aquest recorregut.

Mapa:

recorregut

Perfil:

barrancs de llegenda perfil

dos barrancs cursa perfil

Terreny:

Trobem una miqueta de tot. Asfalt només a la sortida del poble i a l’arribada, tot i que no hi ha gaire tram i de seguida passem a la muntanya. La resta de recorregut (diríem que el 95%) és tot pista i corriols, i algun trocet una miqueta més complicat 🙂

Hi ha trams llargs de pista sobretot en baixades que permeten imprimir ritmes molt elevats, ja que la pista és molt neta i es pot córrer molt bé.

Hi ha trams tècnics en corriols de baixada on cal parar compte (inclús algun tram on hi ha cadenes per agafar-se, geniaaaal!!

Hi ha pujades en corriols força dures, inclús pujades amb algun tram tècnic.

Hi ha trams amb pedra, sobre pedres, i inclús es passa per dins d’ermites, pujant escales.

Una cursa diferent, genial, on trobarem de tot, podrem gaudir de trams corrent ben ràpid, i altres molt més tècnics. És una passada de cursa!

Paisatges / entorn:

El paisatge va ser una altra de les grates sorpreses que ens va proporcionar la cursa.

Des de la mateixa sortida, passant per dins de la població amurallada de Montblanc, ja es pot gaudir d’un entorn magnífic. El recorregut ens porta per corriols preciosos, per interior d’ermites, per barrancs impressionants, i els trams il·luminats un cop de nit com tota la muralla són realment bonics.

Per aquest motiu la cursa també creiem que val molt la pena, es gaudeix moltíssim i és inevitable inclús aturar-se i fer alguna que altra fotografia.

Avituallaments:

Avituallaments més que suficients, amb aigua, begudes isotòniques, fruita i “xuxes” tots ells, molt complerts i amb tot el que necessita un corredor per recuperar energies.

Es troben en aquells punts que més ho necessites, lo qual és molt d’agrair, i no hi ha cap fase de la cursa en què trobis a faltar avituallament o se’t fagi excessivament llarg el tram entre avituallament i avituallament.

L’últim de tots, a l’arribada, és espectacular, amb cervesa a pressió, begudes i entrepans de fuet, pernil, xoriç que eren de mitja barra de mig cadascun.

Voluntaris:

Hi havia molts voluntaris, a la sortida, arribada, a cada avituallament i en punts més complicats de la cursa, indicant, animant, ajudant i donant suport.

Inclús vam trobar a un amb una taula i garrafes i gots d’aigua en un punt on en teoria no hi havia cap avituallament, que va anar força bé per hidratar-se.

Un 10 pels voluntaris!

Ambient:

Brutal! De veritat que hi ha un ambientàs per tot el poble i sobretot a Sant Francesc.

El tram que passes pel mig de Montblanc hi ha gent animant als dos costats del carrer, la sortida amb speaker i música, i l’arribada, igualment amb speaker, música, i amb el control de xips i temps a l’entrar a l’esglèsia per una estreta porta i un passadís amb torxes medievals (que degut al vent finalment no es van poder encendre però l’efecte amb els llums estava realment genial!)

Organització:

L’organització és perfecte en tots els sentits, i te n’adones tant sols a l’anar a recollir el dorsal. Sense aglomeracions, dins l’esglesia, ja veus tot el que han muntat.

Es pot veure que hi ha una feina important darrera. Parlem amb l’organitzador i en tot moment es nota que ho viu, i ens indica que han intentat fer algo diferent i únic. Se’ns dubte que ho han aconseguit!

ENHORABONA!!

Bossa del corredor:

La bossa del corredor inclou bàsicament la samarreta tècnica de la marca Tuga Active Wear. Una samarreta xula i de qualitat!

També els finishers de la cursa llarga tenien de premi una ampolla de cava Pont Vell de Montblanc

samarreta barrancs llegenda

Reportatge – Esportistes.cat a la Barrancs de Llegenda 2017

Abans que comencés tot ja vam traure el cap per la zona on estava l’arc de sortida dels corredors. Un lloc ampli en un entorn genial!

cura barrancs de llegenda

La cursa dos barrancs començava a les 20h i per tant ja vam poder presenciar la sortida dels qui feien la cura llarga, i gaudir del magnífic ambient que hi havia en el punt de sortida i pels carrers de Montblanc.

Sabíem el que ens esperava, i teníem unes ganes increibles de començar a córrer.

Vam anar a buscar la bossa del corredor, i vam quedar sorpresos de l’organització, la zona amb l’arc d’arribada i sortida, l’interior de l’esglèsia on s’entregaben els dorsals i on es preparava tot per l’avituallament final.

barrancs de llegenda

Aquell ambient al poble, i sobretot el fet d’estar dins una esglèsia i veure que el final de la cursa acabava també entrant dins de la mateixa, ens va fer veure de seguida que estàbem davant una cursa espectacular, diferent, molt ben organitzada.

Per fi, el speaker ens dóna les últimes instruccions i ens fan passar sota l’arc de sortida, comprovant que tots portem telèfon mòbil i frontal amb piles. Mai està de més garantir la seguretat dels corredors!

Tret de sortida i a córrer! Comencem per dins dels carrers de Montblanc, per l’interior de la zona amurallada, passant per carrerons i places plenes de gent animant. El ritme és ràpid fins que ens trobem la muntanya i comencem a pujar, amb no gaire inclinació però pujada contínua, per pista, i a bon ritme fins que ens trobem el primer corriol i pujada ja més dura. Però ja portem un parell de kilòmetres i en cap cas s’ha produit cap coll d’ampolla. Vam poder anar durant tota la cursa al ritme que volíem, lo qual ens encanta!

barrancs llegenda

Durant la pujada al primer barranc, trobem trams de corriols preciosos i a mida que guanyem alçada podem també començar a gaudir de preciosos paisatges. Un cop amunt, una sorpresa increible, ja que hem de passat per dins d’una ermita, pujar tres pisos d’escales i sortir per la part superior de la mateixa, per enfilar una pista i el primer tram de baixada llarga i rapidísima!

barrancs llegenda ermita

La pujada al segon dels barrancs també va ser preciosa, amb algun tram més tècnic i exigent, fins trobar-nos de cop i volta en un barranc en tota regla, sota una pared de pedra imponent i caminant també damunt de pedres, comançant a baixar en un tram molt tècnic que inclús disposa de cadenes per ajudar-nos si ho necessitem.

barrancs llegenda

Corriols i més corriols donen peu a una combinació de trams de pista ràpids amb corriols més tècnics mentre la llum del dia va desapareixent i hem d’engegar el frontal.

Els últims kilòmetres, per pista fins entrar de nou al poble de Montblanc i vorejar tota la muralla que il·luminada estava realment preciosa. En aquest moment l’organització ens fa aquesta fotografia.

Per fi creuem la línea d’arribada, una de les més espectaculars, boniques i originals que hem creuat mai ja que era entrant a l’esglèsia. Preciós final, espectacular, a l’alçada de tota la cursa.

barrancs de llegenda

Agafem l’entrepà, gegant, boníssim, i una cervesa fresqueta ben guanyada i gaudim del moment mentre els trofejos esperen ser entregats als guanyadors.

Ha estat una cursa espectacular, MOLT RECOMENDADA, diferent, original, amb trams de tot, paisatges i corriols preciosos, ermites, barrancs, muralles, NO US LA PODEU PERDRE DE CAP MANERA L’ANY VINENT!!!