Aquí teniu el calendari de curses de Catalunya. Un calendari d’esdeveniments esportius del nostre pais, on trobareu curses d’asfalt, curses de muntanya, marxes, marxes cicloturistes, duatlons, triatlons, etc…
Podeu filtrar per categories, entrar a la fitxa de cada esdeveniment per trobar informació més complerta i detallada, com distàncies, desnivells, mapes de recorreguts, horaris, etc… i fent click a “tickets” anireu directament a la pàgina d’inscripcions de cada cursa.
I ara, nou mapa de curses geolocalitzades !!!!
El proper 22 de juny es celebra la III edició de la trail de muntanya VALLMAR, on els corredors surten desde Granollers per arribar a mataró, en un bonic recorregut per muntanya.
Dades de la cursa:
Data: 22 de juny del 2014
Sortida: Plaça Corona (Granollers)
Arribada: Platge de Ponent (Mataró)
Distancia: 28km
D+ acumulat: 860m
D- acumulat: 1.000m
Dtotal: 1.860m
Altura màx: 520m
Punt més alt: Turó Rodó de Céllecs
Num d’avituallaments: 5 i el d’arribada
Itinerari senyalitzat amb cintes
Preu inscripció: 20€
Més informació i inscripcions a: http://vallmar.blogspot.com.es/
Perfil:
Cartell de la cursa:
Cursa de muntanya que transcorre entre Queralbs i Setcases, per un dels paisatges més bonits del Pirineu Oriental
27km i desnivell positiu de 2.250m
Més informació i web oficial a: www.entrevalls.cat
El proper 28/06/2014, a SETCASES, fantàstica cursa de muntanya amb dues modalitats:
Ultra Trail Ulldeter : 60km i 4.000m D+
Trail Ulldeter: 30km i 2.000m D+
Més info i inscripcions a: http://www.utulldeter.com/
El proper 28 de juny de 2014, a les 9h del matí, comença la festa del Cross de la Diversitat a Montjuïc.
Aquest any corre de forma individual i per equips un recorregut de 5 km.
I per als més petits de casa, la modalitat infantil, amb un recorregut de 1 km i regals per a tots els nens!
La cursa infantil començarà a les 9h i la d’adults a les 9:30h
Vine a gaudir d’una jornada familiar esportiva a Montjuic, amb Dorsal +Welcome Pack + Samarreta + esmorçar…
Per més informació i inscripcions, la web oficial: http://www.crossmontjuic.com/
Cartell de la cursa:
El proper dia 28 de juny del 2014, es celebra a Granollers la cursa nocturna anomenada Cursa de les Torxes.
Aquest any es celebrava la 10a edició dels 10km de Granollers i tenint en compte la gran acceptació de la cursa de les Torxes en edicions anteriors on es van reunir més de 600 participants en aquest cura urbana i no competitiva, s’ha decidit juntar ls dues curses en una de sola.
D’aquesta manera, els 10km de Granollers passen a ser nocturns i es celebren el mateix dia que el circuit urbà de les torxes!
Els 10 km de Granollers mantindrà el seu recorregut ja tradicional sortint de les pistes d’atletisme fins a Can Cabanyes i tornant pel marge dret del riu fins al pont del costat del Salvador Espriu i baixant fins les pistes d’atletisme.
Cal destacar també que les dues curses acabaran a les piscines, que restaran obertes perquè els participants puguin fer un merescut banyet nocturn!!
Dues modalitats:
5km de circuit urbà, apte per a tothom.
10km per a runners.
Per a més informació i inscripcions:
http://www.cursadelestorxes.cat/
Cartell de la cursa:
El proper 29 de juny del 2014 es celebra la 24 edició de la Cursa Vila Olímpica Barcelona.
La cursa, organitzada pel Club d’Atletisme Canaletes – Sant Martí i Club La Sansi, té la modalitat de 5km, la de 10km (amb recorregut homologat per la Federació Catalana d’Atletisme) i també tindrà diferents recorreguts per a les curses infantils.
A les 8:30h es donarà la sortida de la cursa de 5km i a les 8:40 es donarà la sortida de la cursa de 10km.
Les curses infantils, per als nascuts entre 2000 i 2014, començaran a les 10:30h i hi haurà de diferents categories corrents desde 400m a 800m
HORARIS
08.30h sortida cursa de 5km
08.40h sortida cursa de 10km
10.30h sortida cursa Infantil anys 2000 – 2003 800mts
10.40h sortida cursa Infantil anys 2004 – 2007 800mts
10.50h sortida cursa Infantil anys 2008 – 2014 400mts
A tots els participants de la cursa de 5 i 10km (sempre que s’inscriguin amb l’opció samarreta + obsequi) se’ls lliurarà samarreta tècnica 42k sense mànigues + bossa del corredor amb diversos obsequis de les empreses patrocinadores.
Hi haurà serveis mèdics, bossa amb obsequis, avituallaments, beguda isotònica al finalitzar la cursa, etc…
Més informació i inscripcions a la web oficial: http://www.lasansi.com/ca/vila-olimpica
Recorregut:
Cartell oficial:
Samarreta:
Si ets amant de la bicicleta i la muntanya, aquest repte està pensat per a tu.
Uns 200km vorejant el riu Ter, desde Setcases a l’Estartit!
Més informació i inscripcions a la web: http://www.bicitrailter.cat/
El proper 5 de juliol del 2014 es celebra la XV Cursa Solidària Ciutat de Barberà, a Barberà del Vallès, cursa de 5km de distància en asfalt.
La cursa és per a majors de 14 anys i es celebrarà a partir de les 19h de la tarda, tot i que també s’organitzen tota una sèrie de curses per als més petits, que començaran a partir de les 18h de la tarda!
Tant la sortida com l’arribada seran davant del Poliesportiu Can Llobet
El preu de les inscripcions és de 8€ amb chip si feu la inscripció abans del 30 de juny i de 10€ si la feu desprès. La cursa té un objectiu solidari amb donatius a la Fundació Josep Carreras de lluita contra la leucèmia i també es recolliran litres de llet en cada inscripció per al banc d’aliments.
Hi haurà premis per als 10 primers masculins i femenins de la general i premis per als guanyadors de les diferents categories.
També tot una sèrie de serveis disponibles, com ara servei de dutxa, llebres, guardarroba,parking, etc… i samarreta tècnica, beguda i botifarra!!!
Mapa de la cursa:
Curses Infantils:
El preu de la cursa infantil és de 2€ amb inscripcions a les oficines del club UA Barberà, i tots els nens tindran bossa amb obsequis al finalitzar.
Les curses infantils començaran a partir de les 18h de la tarda i les sortides seran per categories:
– Pre-Benjamins (2007-2008) 18hs 200m
– Benjamins (2005-2006) 400m
– Alevins (2003-2004) 600m
– Infantils (2001-2002) 800m
Inscripcions i més informació a la web oficial: http://www.uabarbera.com/cursa-ciutat-de-barberà-2014/
Cartell:
El proper 6 de juliol, fantàstica cursa de BTT pel Montseny, circular, amb sortida i arribada a Santa Maria de Palautordera, i sempre pels voltants de la zona protegida del Parc Natural del Montseny
Hi ha dues modalitats, la cursa llarga i la curta
Cursa llarga:
Distància: 45km
Desnivell: +1100m -1100m
Hora sortida: 8:30h
Desnivell:

Cursa curta:
Distància: 28km
Desnivell: +520m -520m
Hora sortida: 8:30h
Desnivell:

Més informació i inscripcions a: http://www.montsenyextrem.com/
Cartell de la cursa:
El proper dijous 10 de juliol del 2014 es celebra a Sant Cugat la Segona edició de la Moonrace, organitzada pel CAR de Sant Cugat.
La Moonrace és una cursa popular, d’asfalt, urbana, i d’una distància de 7,5km, que transcorre per dins del municipi de Sant Cugat passant per llocs emblemàtics de la ciutat com el Monestir, i altres llocs cèntrics, i que es caracteritza també per poder còrrer entre setmana i sota la llum de la lluna plena.
La cursa també té un objectiu solidari ja que 1€ de cada inscripció serà donat a l’Associació Catalana per al Parkinson, Sant Cugat.
Data: 10 juliol 2014
Hora: 21,30 hores
Inici sopar: 22,30 hores
Tancament de cursa: 23,00 hores
Entrega trofeigs: 23,30 hores
Trofeigs:
* Pels 3 primers corredors de la classificació general masculina i femenina.
* Pel més jove i pel més gran, masculí i femení
* Pel primer classificat local, masculí i femení
Regals
* Samarreta tècnica per a tots els inscrits especial MOONRACE
* Dorsal personalitzat amb el nom (inscripcions rebudes abans del 1 de juliol).
* Polsera fosforescent.
Serveis
* Avituallament líquid
* Servei de guarda-roba
* Pàrquing al costat del CAR
* Accés a lavabos, vestidors i dutxes.
* Servei d’ambulàncies.
Més informació i inscripcions a la web oficial: http://www.car.cat/content/cursa-nocturna-popular-moonrace
Recorregut i Perfil:
Cartell de la cursa:
El proper 12 de juliol del 2014 es celebra la cinquena edició de la Marxa Vall de Cardós – Romànic a la claror.
Aquesta marxa es desenvolupa en un entorn realment increible, i és apropiada tant per a corredors més tècnics que volen gaudir d’una cursa exigent, com per un perfil de públic méspopular que vol gaudir d’una marxa per muntanya amb preciosos paisatges.
Organitzada per El Cim Vall de Cardós, la Marxa uneix tots els 18 pobles de la Vall de Cardós (el Pallars Sobirà), format un recorregut en forma de guineu, molt curiós si mireu el mapa de la cursa i més encara si llegiu la llegenda de la Cursa de la Guineu
La Marxa, amb sortida i arribada a l’esglèsia del poble de Ribera de Cardós, té un recorregut de 42 quilòmetres i 2.425 metres de desnivell acumulat, i cal completar-la en menys de 10 hores. Així doncs, parlem d’una marató de muntanya, distància ideal i la preferida per molts del trailrunners.
Aquells que vulguin participar d’una marxa no competitiva, la Marxa Vall de Cardós – Romànic a la claror, ofereix també la possibilitat de participar-hi en una modalitat no competitiva de menor llargada, convertint-se llavors en una caminada popular a través de la vall que es desenvolupa en paral·lel a l’altra.
Perfil de la cursa:
Mapa de la cursa:
Descarregar Track – Track
Llegenda de la Cursa de la Guineu:
http://www.elcim.cat/presentacio3_1/_5G1ICS7tAW7GkM3NaSDXia0OhSVhaU3AQJ3NLaPwredyiGHbOAaQ-Q
Més informació i inscripcions a la web oficial:
El proper 12 de juliol, a les 22h de la nit, amb lluna plena, es celebra la III Cursa Cursa Nocturna Trail Running de Vilajuïga .
La cursa de muntanya és de 8km de distància i de 190m de desnivell
Els preus de inscripció oscil·len entre els 5€ i 10€
Més informació i inscripcions a la web oficial de la cursa: http://cursanocturnatrailrunningvilajuiga.blogspot.com.es/
Perfil de la cursa:
El proper 19 de juliol del 2014 es celebra la Ultra Valls d’Àneu.
Aquesta cursa de muntanya consta de 4 modalitats:
web oficial amb més informació i inscripcions: http://ultravallsdaneu.com/
UTVA (Ultra Trail Valls d’Àneu)
Espectacular Ultra amb 92,3km de terreny tècnic i alpí, i 7344m de desnivell positiu, tot entre corriols i nomès 7 km de pista, en un recorregut que inclou també un km vertical per completar una pujada duríssima per la pala del Tèsol.
Recorregut: 92,3 Km
Desnivell Positiu: 7344 m
Nombre d’ avituallaments:
Sòlid 4
Líquid + Sòlid Lleuger 5
Líquid 1
Lloc i hora: Esterri d’Àneu, Dissabte 19 de Juliol de 2014 a les 6:00
Perfil:
CRVA (Cursa Resistència Valls d’Àneu)
Cursa de resistència amb un recorregut de 44km i 2550m de desnivell positiu, que transcorre en la seva gran majoria per camins de ferradura, carro i corriols, passant per preciosos pobles de la Vall d’Àneu.
Recorregut: 44 Km
Desnivell Positiu: 2550 m
Nombre d’ avituallaments:
Sòlid 2
Líquid + Sòlid Lleuger 2
Lloc i hora : Esterri d’Àneu, Dissabte 19 de Juliol de 2014 a les 7:00
Perfil:
MPVA (Marxa Popular Valls d’Àneu)
Marxa de 20km de recorregut i 500m desnivell positiu, pensada tant per excursionistes habituals com per d’altres més ocasionals, o corredors de muntanya que no han fet grans distàncies, amb la majoria de recorregut en forma de corriols però sense dificultats tècniques.
Recorregut: 20 Km
Desnivell Positiu: 500 m
Nombre d’ avituallaments: Sòlid 2 – Líquid 2
Lloc i hora: Esterri d’Àneu, Diumenge 20 de Juliol de 2014 a les 07:00
Perfil:
CPVA (Caminada Popular Valls d’Àneu)
Caminada Popular de la Vall d’Àneu, oebrat per a tothom, de nomès 3 km i totalment plana, pensada per a tota la família.
Es celebra a diferència de les anteriors, el dia 20 de juliol
El proper 19 de juliol a les 18:30h de la tarda es celebra la XXI edició de la Cursa Popular de la Floresta.
Aquest any la cursa és més llaga que els 5km habituals, i té un recorregut de 7,2km i també hi ha una modalitat infantil, per a nens a partir de 8 anys, amb un recorregut de 1,7km de distància.
La cursa és sobre asfalt i els preus oscil·len entre els 5€ de les inscripcions infantils, fins als 20€ en les inscripcions per a adults (incloent la compra del xip groc)
Més informació i inscripcions a la web: http://cei-catalunya.blogspot.com.es/p/cursa.html
Cartell de la cursa:
El proper 19 de juliol del 2014, a les 20h del vespre es celebra la segona edició de la Cursa Nectarina Atlètica, cursa popular Alcarràs 2014.
La cursa Nectarina Atlètica neix amb objectiu de fusionar dues coses molt i molt saludables, l’esport i la fruita dolça. Transcorre per la Vila d’Alcarràs i els seus voltants en l’època de l’any de plena esplendor de la campanya de la fruita.
I haurà avituallaments i obsequis, com no, nectarines per a tots.
La cursa transcorre en un circuit rural i urbà, i tindrà dues modalitats:
Cursa de 5km
Cursa de 10km
Mireu també quina samarreta més xula!
Més informació i inscripcions a la web oficial: http://www.nectarinaatletica.cat/
Fent km, fas escola!
Aquest és el lema de la 36a edició de la Cursa Popular Vila Vendrell del 2014, que organitza el Club d’Atletisme Runner El Vendrell i que es celebrarà el proper 20 de juliol a les 20h.
La cursa té caire solidari, ja que la inscripció és gratuïta però es podran fer donatius (mínim un euro) que aniran tots dedicats a ajudar aquells nens i nenes que desitgin fer atletisme al club i no disposin de recursos econòmics.
Hi haurà 4 curses, una oberta per tothom i les altres tres, totes elles diferents categories infantils
– 1a prova: 350m (1 volta circuit infantil) – Nascuts del 2006 en endavant
– 2a prova: 700m (2 voltes circuit infantil) – Nascuts del 2005 al 2001
– 3a prova: 3km (1 volta circuit open) – Nascuts del 2000 al 1997
– 4a prova: 6km (2 voltes circuit open) – Oberta a tothom
Més informació i inscripcions a: http://www.runnerselvendrell.cat/
Cartell oficial de la cursa:
Amb la pujada al Cadí, i 17 km corrent per la mateixa carena de la muntanya, la Cadi Ultra Trail és se’ns dubte una cursa amb paisatges impressionants per gaudir tots i cadascun dels seus 84 km.
84km i 4.857m D+
Inscripcions i més info a www.caditrail.com
El proper 26 de juliol del 2014 es celebra la TRAIL CATLLARÀS, una fantàstica cursa de muntanya per les terres del Berguedà i concretament, amb sortida desde la Pobla de Lillet, per la serra del Catllaràs, un massís situat entre en mantell del Pedraforca i el mantell de Vallfogona.
Hi haurà dues modalitats, totes elles amb uns paisatges espectaculars i preciosos:
ULTRA TRAIL
Distància: 55km
Desnivell: 4000 m desnivell positiu
Sortida: 6am desde La Pobla de Lillet
Preu Inscripció: 60€
Perfil:
TRAIL
Distància: 30km
Desnivell: 2000 m desnivell positiu
Sortida: 8am desde La Pobla de Lillet
Preu Inscripció: 35€
Perfil:
INSCRIPCIONS i MÉS INFO: http://www.catllaras.com/
Cartell Oficial:
Si la ultra trail Cadí és massa, apuntau-vos a la Cadí Trail.
34km per gaudir delsincreibles paisatges de l’Alt Urgell
34km i 1.800m D+
Més info i inscripcions a www.caditrail.com
El proper 26 de juliol es celebra la primera cursa nocturna de Canet, La Nocturna de Canet!
La cursa està pensada per a gent de totes les edats, es celebrarà sota una fantàstica lluna plena, i hi haurà dos circuïts per escollir, un de 8km i un altre de 13km, que es podran fer tant corrents com caminant.
El recorregut de 13km ens portarà desde el centre del poble fins a la Creu Pedra Castell.
No oblideu el frontal, i a gaudir de la cursa i del que ve desprès (festa, botifarrada, música, etc…)
Perfil i recorregut de la cursa de 13km (desnivell positiu de 455m)
Més info a la web oficial: http://triesport.com/la-nocturna-de-canet/
Cartell de la cursa: