Aquí teniu el calendari de curses de Catalunya. Un calendari d’esdeveniments esportius del nostre pais, on trobareu curses d’asfalt, curses de muntanya, marxes, marxes cicloturistes, duatlons, triatlons, etc…
Podeu filtrar per categories, entrar a la fitxa de cada esdeveniment per trobar informació més complerta i detallada, com distàncies, desnivells, mapes de recorreguts, horaris, etc… i fent click a “tickets” anireu directament a la pàgina d’inscripcions de cada cursa.
I ara, nou mapa de curses geolocalitzades !!!!
El proper 14/05/2016 torna una nova edició de la cursa de muntanya “Corre pel Cor de la Fageda”
Aquest any, la cursa, més familiar que mai, ja que es disputarà en un circuit de 15km tant pels corredors com pels caminadors (sortint, això sí, amb uns minuts de diferència) i com sempre l’ambient que es viurà al camping, acompanyat de curses infantils i de la botifarrada final convertiran l’esdeveniment en una gran festa esportiva per a tota la família.
Tampoc oblidem la bellesa dels paisatges, amb pujada inclosa al volcà de Santa Margarida i passant per cuatre volcans més de la Garrotxa.
Recorregut
Perfil
Vídeo
El proper 22 de maig del 2016, cursa de muntanya RiudaTrail, des de Riudarenes, amb la novetat que aquest any la cursa forma part de les Girona Trail Series 2016.
La cursa tindrà dues modalitats:
RiudaTrail 28km
28km i 1.089m desnivell positiu acumulat
RiudaTrail 13km
13km 225m desnivell positiu acumulat
El proper 29 de maig, des de l’Esquirol, al bell mig de Collsacabra, arriba la CabreresBTT, la cursa de muntanya en BTT més multitudinària de Catalunya.
Els organitzadors van desvetllant tota la informació de la cursa mica en mica (programa, rutes, maillot, novetats, etc…) així que a mida que disposem d’aquesta informació l’anirem actualitzant en el nostre calendari de curses.
Tot i això, i perquè tingueu una ideia, en els ultims 10 anys les dues alternatives de ruta han estat: la ruta llarga 65-70 km amb uns 1.600-2.000 m desnivell positiu acumulat i la ruta curta 35-40 km amb uns 900-1.300 m desnivell positiu acumulat.
El proper 29 de maig es celebra a Molins de Rei la V Cursa de Muntanya l’Ecològica
Una cursa de muntanya que trascorre pel parc natural de Collserola i que us podeu inscriure en qualsevol de les dues modalitats:
CURSA ECOLLARGA
- Hora de sortida a les 8.30 h
- Temps per finalitzar la Cursa, 4 h i 1/2
- Distancia: 28,2 km
- Desnivell positiu acumulat: + 914m
- Cota màxima: 389m
CURSA ECOCURTA
- Hora de sortida a les 8.45 h
- Temps per finalitzar la Cursa, 4 h i 1/2
- Distancia: 10.5 km
- Desnivell positiu acumulat: +245 m
- Cota màxima: 158m
Perfil:
El proper 4 de juny del 2016, al xiringuito Iguana de Castelldefels, es celebra una nova edició de la Aurun Sunset Beach 2016 !!!
Una cursa que es celebra sobre la sorra tova de la platja, i on podreu correr en qualsevol de les seves 4 distàncies: 5km, 10km, 20km o 40km
El recorregut, una recta de 1,25km que es farà anant i tornant, és a dir, voltes de 2,5km amb avituallaments a cada extrem.
RECOMANEM MOLT aquesta cursa, ja que també es celebraran curses infantils, i és una jornada ideal per passar en família, estant tots plegats a la platja i veient com corren primer els petits i després els grans.
Horari de les curses:
12:00 Aurun Sunset Beach KIDS
13:00 Entrega de les medalles a tots els participants
17:00 Sortida 40k
19:00 Sortida curses 5k-10k-20k
Cartell de les curses infantils:
El proper 4 de juny es celebra des de Montblanc la segona edició de la cursa de muntanya Barrancs de Llegenda!
Es tracta d’una cursa semi-nocturna per corriols i sender d’unes muntanyes plenes de llegendes.
La cursa es podrà disputar en tres modalitats:
– Cursa “Barrancs de Llegenda”:
Recorregut: 25km
Desnivell positiu: 1.600m
Perfil:
El proper 5 de juny, des de Sant Gregori (Girona), es celebra la Sant Grau Xtrem Run de Sant Gregori
Una cursa de muntanya amb tres modalitats:
11km
280 desnivell positiu
Recorregut
Perfil
![]()
20km
750 desnivell positiu
Recorregut
Perfil
33km
1.250m desnivell positiu
Recorregut
![]()
Perfil
També hi haurà curses infantils!!
I PISCINA A L’ARRIBADA!!!
El proper 5 de juny del 2016, des de Santa Coloma de Farners, es celebrarà la Cursa de Muntanya del Pà amb Tomàquet.
Es tracta d’una cursa de muntanya de 16km i 900m de desnivell positiu acumulat, amb el 90% de corriols
També es celebrarà la modalitat de marxa popular, de 8km i 100m de desnivell positiu acumulat.
I esmorçar a l’arribada!!!
Recorregut:
Perfil:
Cartell oficial:
El proper 5 de juny de 2016, es celebra a la població de Sant Iscle de Vallalta la primera edició d’una nova cursa de muntanya, la VALLALTA TRAIL
La cursa unirà en un circuit circular les poblacions de Sant Iscle de Vallalta i Sant Cebrià de Vallalta entre camins i corriols.
Hi haurà 2 modalitats
Marxa:
Distància: 10km
Desnivell positiu acumulat: 400m
Cursa:
Distància: 18km
Desnivell positiu acumulat: 900m
El proper 11 de juny, des de Lliça d’Amunt, nova edició de la cursa de muntanya Trail Nocturn l’Aliança
Sortejos, sopar, cursa infantil i la trail nocturna!!
A les 19h hi haurà la curssa infantil
Hi haurà dos recorreguts entre camins i corriols:
Cursa curta
5,6km i 81m desnivell positiu acumulat
Cursa llarga
11,2km i 253m desnivell positiu acumulat
Cartell:
El proper 12 de juny des de Matadepera, arriba la MolaTrail, curses de muntanya per a nens i adults!
Hi haurà curses per a tota la família. La Molatrail XL per a homes i dones, la Molatrail Women per a dones i la Molatrail KIDS per a nens i nenes.
MOLATRAIL XL
Cursa tècnica i dura de 11km i desnivell de 750m per homes i dones
MOLATRAIL WOMEN
Cursa Molatrail Women per a dones de 6km i 325m de desnivell per corriols
MOLATRAIL KIDS
Per últim, tot un seguit de curses per a nens i nenes nascuts entre el 2000 i el 2009
Perfil 2km
Perfil 3km
Perfil 5km
Perfil 6km
Cartell oficial:
El proper 18 de juny de 2016 es celebra, des de Martinet, la CADÍ TRAIL 2016
Una increible cursa on el 98% de recorregut és entre corriols i alpins, i la major part transcorre pel Parc Natural del Cadí – Moixeró en un recorregut que va des de Martinet fins la Seu d’Urgell
CADÍ TRAIL
Distància: 48km
Desnivell positiu: 3.100m
Recorregut:
http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=12096895
Aquí podeu veure l’espectacular vídeo amb imatges de la cursa:
I atencío perquè acabar la CADÍ TRAIL té premi per a tots els finishers!!!
El proper 18 de juny es celebra al Port de Barcelona, la 4a edició de la Cursa del Port de Barcelona.
Una cursa sobre asfalt que s’està convertint ja en una clàssica de 10km de la ciutat de Barcelona i que destaquem per varies raons. Es tracta d’una cursa nocturna, i la única que amb només 10km comença un dia i acaba el dia següent, ja que comença a les 23:45h de la nit.
També és una gran oportunitat per recórrer tot el Port de la ciutat.
Recorregut:
El proper 19 de juliol es celebrarà al poble d’Osor, i sota les arbredes de les Guilleries, la cursa de muntanya Serrallonga Trail.
El 80% de recorregut serà entre corriols i podreu gaudir d’un entron natural i uns paisatges realment espectaculars!
Hi haurà dues modalitats:
Cursa Curta
Distància: 14 km
Desnivell positiu acumulat: +500m
Cursa Llarga
Distància: 26km
Desnivell positiu acumulat: +1.500m
Preus:
El proper 2 de juliol de 2016 des de Viladrau, torna la Trail Fonts del Montseny, que arribarà a la seva segona edició.
Vine a córrer pel Montseny, entre corriols, turons, fagedes, castanyers…
Pots participar en dues modalitats i també hi haurà modalitat infantil perquè pogueu córrer amb els vostres nens i nenes i convertir el dia 2 de juliol en una jornada familiar d’esport.
CURSA LLARGA
Distància 27,86 km
Desnivell positiu: 1.565 m
Desnivell negatiu: 1.565 m
Altitud màxima: 1.597 m
Altitud mínima: 650 m
Ruta: Circular amb sortida i arribada a la Plaça Major de Viladrau
Hora sortida: 8h
Recorregut:
Perfil:
CURSA CURTA:
Distància 16,95 km
Desnivell positiu: 1.1150 m
Desnivell negatiu: 1.150 m
Altitud màxima: 1.570 m
Altitud mínima: 740 m
Ruta: Circular amb sortida i arribada a la Plaça Major de Viladrau
Hora sortida: 9h
Recorregut:
Perfil:
TRAILET (per als més petits acompanyats d’un adult)
Distància 1,97 km
Desnivell positiu: 57 m
Desnivell negatiu: 57 m
Altitud màxima: 816 m
Altitud mínima: 746 m
Ruta: Circular amb sortida i arribada a la Plaça Major de Viladrau
Hora sortida: 19h
Recorregut:
Perfil:
El proper 3 de juliol de 2016, torna a Bagà una clàssica del cicloturisme que tots els amants de la bicicleta de carretera no es poden perdre. Ni més ni menys que la 4 CIMS.
Marxa cicloturista que des de Bagà passarà per 4 impressionants cims dels Pirineus Catalans.
La prova té 2 modalitats:
– 4 Cims
Distància: 162km
Desnivell: 3.600m
Recorregut:
Altimetria:
– 2 Cims
Distància: 110km
Desnivell: 1.800m
Recorregut:
Altimetria:
El proper 9 de juliol, és celebra una de les marxes més mítiques del nostre territori, la Open Cavalls del Vent.
NO és una cursa, és una marxa, sense senyalitzar, amb una hora recomanada de sortida i amb avituallaments generosos en tots els refugis. Ës per fer-la en menys de 24h així que no cal córrer.
Lloc de sortida: Refugi Lluís Estasen
Horari de sortida: 6am
Temps disponible: 24h
5 punts UTMB
82km
5000m desnivell positiu
ESDEVENIMENT NO COMPETITIU
L’Open Cavalls del Vent es la modalitat 24h NO competitiva de Cavalls del Vent. La seva realització en menys de 24h t’otorgarà 5 punts per la UTMB.
En els refugis hi haurà avituallaments.
L’itinerari, amb marques fixes de la travessa, no estan reforçats amb cintes ni sprays ni altres elements de senyalització, de forma que es recomana l’ús de GPS o mapa.
Si necessites més de 24h no estaràs descalificat, però simplement no obtindràs els 5 punts de la UTMB.
Recorregut:
Cartell:
El proper 10 de Juliol, des del poble de Saldes, es celebra la Saldes Xtrail 2016, una cursa de muntanya de l’Alt Berguedà que us farà passar per uns boscos preciosos, en un entorn natural magnífic i sota l’imponent mirada del Pedraforca.
La cursa té tres modalitats diferents:
- Marathon Xtrail Cup 46K
- TRAIL 26K
- SHORT 15K
MARATÓ 46km:
SORTIDA : SALDES 7H
TEMPS MÀXIM: 8.30H
DESNIVELL: 2.800+
AVITUALLAMENTS: 7
RECORREGUT: Encara no disponible
TRAIL 26km:
SORTIDA: SALDES 8.30H
TEMPS MÀXIM : 6H
DESNIVELL: 1.700+
AVITUALLAMENTS: 4
RECORREGUT:
SHORT 15km:
SORTIDA : SALDES 9H
TEMPS MÀXIM 3H.30
DESNIVELL: 1.000+
AVITUALLAMENTS:3
RECORREGUT:
El proper 16 de juliol de 2016, des de Martinet a la Cerdanya, es celebra la 1a edició de la TrinxaCerdanya BTT
Una cursa que segons els organitzadors tindrà “unes vistes excitants, unes pujades extenuants, i uns corriols de baixada explosius. Un circuit dur però que a la vegada et farà viure la BTT en estat més salvatge”
Distància: 30 km
Desnivell positiu: +1300m
Perfil:
Cartell oficial de la cursa: