Aquí teniu el calendari de curses de Catalunya. Un calendari d’esdeveniments esportius del nostre pais, on trobareu curses d’asfalt, curses de muntanya, marxes, marxes cicloturistes, duatlons, triatlons, etc…
Podeu filtrar per categories, entrar a la fitxa de cada esdeveniment per trobar informació més complerta i detallada, com distàncies, desnivells, mapes de recorreguts, horaris, etc… i fent click a “tickets” anireu directament a la pàgina d’inscripcions de cada cursa.
I ara, nou mapa de curses geolocalitzades !!!!
Circuit de l’Obaga – Tiurana 2016
El proper 30 de novembre de 2016, es celebra la cursa de muntanya Circuit de l’Obaga, a Tiurana
Al cor de la Noguera, la cursa transcorre per corriols, trialeres i pistes forestals vorejant l’embassament de Rialb.
Hi ha un munt de modalitats diferents que permetran que tothom pugui participar i sigui una jornada esportiva, festiva i familiar! Inclús hi haurà CURSA INFANTIL!!
També té una vessant solidària ja que parts dels fons es destinen a la lluita contra el càncer.
Circuit de 12km i Marxa Nòrdica
- Distància: 12 Km
- Ascens acumulat: 750 m
- Pendent màxima: 17,20 %
- Pendent mínima: –17,40 %
- Avituallaments: Hi hauran dos avituallaments, un de líquid i un de líquid i sòlid.
![]()
Mitja Marató
- Distància: 21,70 Km
- Ascens acumulat: 750 m
- Pendent màxima: 17,20 %
- Pendent mínima: -17,40 %
- Avituallaments: Hi hauran dos avituallaments,un de líquid i un de líquid i sòlid.
![]()
Canicross
- Distància: 7,5 Km
- Desnivell positiu: 319
- Pendent màxima: +27,1 %
- Pendent mínima: –18,3 %
- Avituallaments: Hi hauran dos avituallaments, un de líquid i un de líquid i sòlid.
![]()
Colera Xtrem 2016
El proper diumenge 27 de novembre, des de Colera (Alt Empordà), es celebra la sisena edició de la cursa de muntanya Colera Xtrem.
Una cursa que us permetrà córrer per senders i corriols de l’Albera, límits de Catalunya i França, passant per Portbou i gaudint d’uns paisatges espectaculars.
La cursa la podeu córrer en dues modalitats:
Colera Xtrem Mitja Marató de Muntanya de 21km
Distància: 21km
Desnivell positiu acumulat: 909m
![]()
Colera Xtrem de 12km
Distància: 12km
Desnivell positiu acumulat: 931m
![]()
CURSA CEC COLLSEROLA 2016
El proper 11 de desembre arriba la XXVI edició de la cursa de muntanya CEC Collserola
Una cursa que us permetrà córrer pel parc natural de Collserola, gaudint d’unes espectaculars vistes de la ciutat de Barcelona, i que podreu participar en qualsevol de les dues modalitats diferents: cursa curta de 13km o cursa llarga, mitja marató de 22,5km
MITJA MARATÓ
- Distància: 22,5Km.
- Desnivell positiu i negatiu: 780m.
- Desnivell acumulat: 1560m.
- Pista / sender: 95%
- Avituallaments: 2 sòlid + líquid
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
CURSA CURTA
- Distància: 13,5Km.
- Desnivell positiu i negatiu: 350m.
- Desnivell acumulat: 700m.
- Pista / sender: 95%
- Avituallaments: 1 sòlid + líquid
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cursa Mar i Murtra 2017
El proper 15 de gener, es celebra a Blanes una de les primeres curses de l’any, la Cursa Mar i Murtra
Es tracta d’una cursa on us trobareu una mica de tot. Recorregut plà, asfalt, terra, camins, mar, riu, muntanya, pujades, baixades, algun tram inclús tècnic, etc…
També hi haurà modalitat de 10km totalment plans.
Tot i que hi ha asfalt, la cataloguem com a cursa de muntanya ja que la majoria de trajecte és per pistes, camins i corriols.
Cursa de 20km
![]()
Cursa de 10km
![]()
Cartell oficial
![]()
Cursa de la Serra de Puigverd 2017
El proper 5 de febrer de 2017, nova edició de la Cursa de la Serra de Puigverd de Lleida
La cursa té la modalitat de 6km, 10km, també caminada i curses infantils (aquestes últimes amb només 1€ d’inscripció)
Cursa de 10km
Recorregut
![]()
Altimetria
![]()
Cursa de 6km
Recorregut
![]()
Curses Infantils
Cursa Baby: Fins a 5 anys*, distància a recórrer de 30m, a l’interior del camp de futbol, a les 11:30h.
Cursa Mini: De 6 anys* a 10 anys, distància a recórrer de 300m, 1 volta al camp de futbol, a les 11:35h.
Cursa Infantil: De 11 a 14 anys*, distància a recórrer de 600m, 2 voltes al camp de futbol, a les 11:40h
Cartell oficial:
![]()
El proper 12 de febrer es celebra la 7a edició de la cursa de muntanya de Castellbisbal
La cursa es celebra en dues modalitats diferents, això sí, en qualsevol de les dues es tracta d’un constant puja i baixa
CIRCUIT CURT
Distància: 12,3km
Desnivell positiu acumulat: 660m
![]()
CIRCUIT LLARG
Distància: 24km
Desnivell positiu acumulat: 1200m
![]()
Valles Drac Race VDR 2017
El proper 19 de febrer, torna el Drac!! Nova edició de la cursa de muntanya Valles Drac Race que es celebra a Terrassa pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac
Una cursa que es celebra en 4 modalitats diferents:
VALLÈS DRAC RACE
Distància: 48km
Desnivell positiu acumulat: 2000m
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
HALF DRAC RACE
Distància: 24km
Desnivell positiu acumulat: 1000m
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
L’ESQUENA DEL DRAC
Distància: 10km
Desnivell positiu acumulat: 350m
Perfil:
![]()
VALLÈS DRAC KIDS
Recorreguts per corriol fàcil o pista sense desnivells, de diferents distàncies segons edats:
DRAC MENUTS 1 km. nascuts entre 2009 i 2010
DRAC XICS 1,5 km. nascuts entre 2007 i 2008
DRAC KIDS 2 km. nascuts entre 2005 i 2006
DRAC JOVES 2,7 km. nascuts entre 2002 i 2004
Cursa de muntanya HOSTRAILRIC
El proper 19 de febrer de 2017 es celebra la primera edició de la cursa de muntanya HOSTRAILRIC
Des de la població d’Hostalric, la cursa es celebra en dues modalitats diferents:
Hostrailric Trail
Distància: 26km
Desnivell positiu acumulat: 1200m
![]()
Hostrailric Express
Distància: 12km
Desnivell positiu acumulat: 400m
![]()
Marató Vies Verdes MVV GIRONA 2017
El proper 19 de febrer de 2017 es celebra una nova edició de la Marató Vies Verdes MVV GIRONA
La cataloguem com a cursa de muntanya ja que tot i ser un recorregut pràcticament plà, el 80% es corre sobre terra i no sobre asfalt.
La MVV Girona us portarà de muntanya a mar, de Girona a Platja d’Aro, i hi haurà 4 modalitats de cursa.
En totes les modalitats la cursa finalitzarà a Platja d’Aro, de forma que els punts d’inici de la cursa serà el que variarà, essent les sortides en els llocs següents:
42 km -Girona – Plaça de la Independència
30 km – Cassà de la Selva – Rambla Onze de Setembre (Ajuntament de Cassà)
21 km – Llagostera – Carrer del Carrilet (CAP de Llagostera)
10 km – Pavelló d’Esports de Santa Cristina d’Aro
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Botifarunner 2017
El proper 5 de març de 2017, es celebra a La Llacuna (Anoia) una nova edició de la cursa de muntanya Botifarunner.
Un gran recorregut entre corriols!
Distància: 22km
Desnivell positiu acumulat: 1.100m
Mapa recorregut:
![]()
Mapa perfil:
![]()
ULTRA TRAIL BARCELONA – UTBCN 2017
El dissabte 25 de març de 2017 es celebrarà, amb sortida a Begues, una nova edició d’una de les probes reines del trail running a Catalunya. Ni més ni menys que la Ultra Trail Barcelona UTBCN 2017
Aquesta espectacular cursa de muntanya es celebra en 4 modalitats diferents i una altra adicional per als nens i nenes que vulguin gaudir del trail running:
UTBCN – 100km i 4.700m D+
LTBCN – 70km i 3.000m D+
MTBCN – 42km i 1.750m D+
STBCN – 21km i 1.000 D+
KBCN – De 2km a 6km en funció de les categories
UTBCN – ULTRA TRAIL BARCELONA
![]()
![]()
LTBCN – LONG TRAIL BARCELONA
![]()
![]()
MTBCN – MARATHON TRAIL BARCELONA
![]()
![]()
STBCN – SPEED TRAIL BARCELONA
![]()
![]()
KTBCN – KIDS TRAIL BARCELONA
![]()
Entre Castells Trail Vilajuïga KIDS i VERTICAL 2017
El proper 25 de març de 2017 es celebra, a Vilajuïga, una nova edició de la cursa de muntanya Entre Castells Trail Vilajuïga.
Com cada any, apart de les curses de muntanya que es celebren en diumenge, el dia abans es celebren les curses infantils (Entre Castells KIDS) i la cursa vertical (Entre Castells Vertical)
A continuació, informació de les dues curses que es celebren en dissabte:
ENTRE CASTELLS VERTICAL
ENTRE CASTELLS KIDS
Cursa Nocturna dels Mussols 2017
El proper 25 de març a la tarda/vespre, es celebra la cursa de muntanya nocturna dels Mussols, des de Sant Quirze del Vallès
Una cursa per les pistes de muntanya i corriols de terra de la Serra de Galliners, que es celebra de nit, en una jornada amb curses infantils per que tota la família gaudeixi de l’esport i la muntanya!
CURSA ADULTS:
- Distància: 13,400 km.
![]()
- Desnivell: 700 m acumulats (350 pujada + 350 baixada)
![]()
CURSES INFANTILS
A partir de les 18h es celebraran tot un seguit de curses de muntanya INFANTILS, amb distàncies segons les edats
- Infantil A: 600m, nascuts del 2009 al 2011
- Infantil B: 1.200m, nascuts del 2005 i 2006 + 2007 i 2008
- Cadet: 2.350m, nascuts del 2002 al 2004
- Junior: 3.320m, nascuts del 2000 al 2001
Entre Castells Trail Vilajuïga 2017
El proper 26 de març de 2017 es celebra a Vilajuïga una nova edició de la cursa de muntanya Trail Entre Castells
Una cursa divertida, tècnica, gairebé el 100% del recorregut per corriols i camins, i amb unes vistes realment espectaculars, que podeu córrer en qualsevol de les 3 modalitats següents:
(no oblideu que el dia abans, com podeu veure en el nostre calendari, es celebren les curses per a nens i nenes ENTRE CASTELLS KIDS així com la ENTRE CASTELLS VERTICAL, i que durant tot el cap de setmana hi haurà la FIRA de Muntanya)
ENTRE CASTELLS TRAIL
Distància: 30km
Desnivelll positiu acumulat: 1.996m
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
ENTRE CASTELLS EXPRESS:
Distància: 16km
Desnivelll positiu acumulat: 884m
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
ENTRE CASTELLS SPRINT:
Distància: 8km
Desnivell positiu acumulat: 391m
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Trail Ermites Olesa 2017
El proper 2 d’abril de 2017, des d’Olesa de Montserrat, es celebra la cursa de muntanya Trail Ermites Olesa
Una cursa enmig dels parcs de Montserrat i Sant Llorenç, que es presenta en dues modalitats:
Cursa de 26km i 1.500m desnivell positiu acumulat
![]()
Cursa de 12km i 500m desnivell positiu acumulat
![]()
Curses Infantils
A partir de les 9:10 també es celebraran tres curses infantils perqquè els més petits puguin gaudir de la jornada esportiva:
Benjami – recorregut de 500m pels nacuts els anys 2010-2011-2012
Infantil – recorregut de 1000m pels nascuts els anys 2008-2009
Junior – recorregut de 1.500m pels nascuts els anys 2005-2006-2007
![]()
Romanic Extrem Vall de Bianya 2017
El proper 2 d’abril de 2017 es celebra des de la Vall de Bianya, a La Garrotxa, una nova edició de la cursa de muntanya Romanic Extrem
Es tracta ja de la 5a edició d’una cursa de muntanya que disposa de dues modalitats: Marató i Mitja Marató
El recorregut i els perfils són encara secrets i finss poc temps abans de la prova no es faran públics, però el que sí es pot assegurar és la gran bellesa dels paisatges i un recorregut que transcorre entre senders i corriols per tota la Vall de Bianya, pels límits del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i l’Alta Garrotxa.
Marató de Muntanya
(pendent de fer-se públic recorregut i perfil)
Distància: 42km (aprox)
Desnivell positiu acumulat: 2.300m (aprox)
Mitja Marató de Muntanya
(pendent de fer-se públic recorregut i perfil)
Distància: 21km (aprox)
Desnivell positiu acumulat: 1.400m (aprox)
![]()
Borredà Xtrail 2017
El proper 9 d’abril de 2017 es celebra a la localitat de Borredà la cursa de muntanya Borredà Xtrail.
Una cursa de muntanya amb tres modalitats diferents, la Marató de 40km on es combinen trams tècnics i corribles, la Trail de 30km que comparteix el descens ràpid i divertit amb la Marató, i la Short de 11km que aquest any presenta nou recorregut amb molt més corriol!
SHORT
Sortida: 9.30H
Distància: 11km
Desnivell: 500m desnivell positiu
Avituallaments: 2 en Recorregut + Arribada
![]()
TRAIL
Sortida: 9.00H
Distància: 30km
Desnivell: 1.550m desnivell positiu
Avituallaments: 5 en Recorregut + Arribada
MARATHON
Sortida: 8.00H
Distància: 40km
Desnivell: 2.426m desnivell positiu
Avituallaments: 6 en Recorregut + Arribada
![]()
Marxa Sant Jordi i Cursa del Drac 2017
El proper dia 23 d’abril de 2017, diada de Sant Jordi, es celebra a Mataró la Marxa Sant Jordi, amb dos recorreguts diferents, i aquest any amb la novetat de la Cursa del Drac per aquells que vulguin córrer!
MARXA SANT JORDI CURTA:
12km i 500m desnivell positiu acumulat
MARXA SANT JORDI LLARGA:
20km i 950m desnivell positiu acumulat
CURSA DEL DRAC:
22km i 1.200m desnivell positiu acumulat
Recorregut Cursa del Drac:
![]()
Perfil Cursa del Drac:
![]()
Cartell oficial:
![]()
Cerdanyola Adventure Race 2017 – Individual Elite i Open
Els propers dies 29 i 30 d’abril es celebrarà la Cerdanyola Adventure Race, una serie de curses totalment diferents al que esteu acostumats, on hi haurà esforç i sobretot molta molta diversió!
En la jornada el dia 29 es celebren les curses INDIVIDUALS dividides en dues modalitats:
ELITE – Comença a les 9h
Un format novedós de contrarrellotge en el que durant 2 hores els corredors podran realitzar fins a 3 intents un circuit de 2,5km amb 20 obstacles, lluitant contra el cronómetre, i el guanyador serà el qui ho fagi en menys temps superant de forma correcta tots els obstacles.
Recorregut MOLT TÈCNIC i només apte per corredors preparats per l’especialitat
OPEN – Comença les 11h
La categoria popular serà apta per a tots els nivells, amb adaptacions en els obstacles més complicats i posibilitat d’ajudar-se entre companys per poder-los superar.
La distància serà de 6km (2 voltes al circuit) en les instal·lacions del Bosc Tancat
Una cursa ideal pels qui s’inicien en la modalitat i també pels experts ja que es realitzarà el mateix recorregut i obstacles que la tanda élite.
![]()
Resum tècnic
- Localitat: Cerdanyola del Vallés
- Data: 29 abril 2017.
- Hora sortida:9:00 a 11:00 del matí la contrarrellotge ÉLITE i de 11:00 a 14 hores tandes OPEN.
- Lloc de sortida/aribada i recollida de xip: Recint Bosc Tancat.
- Distancia circuit: 6 km.
- Categories: Individual Éltie i Individual Open.
- Especialitat: Mixta i per a tots els públics segons categories.
- Tipues de recorregut: Muntanya i camp a través amb constants obstacles.
Cerdanyola Adventure Race 2017 – Equips i Familiar
Els propers dies 29 i 30 d’abril es celebrarà la Cerdanyola Adventure Race, una serie de curses totalment diferents al que esteu acostumats, on hi haurà esforç i sobretot molta molta diversió!
En la jornada del dia 30 es celebren les curses PER EQUIPS i FAMILIARS:
Per Equips:
Els equips seran mixtes i de 4 integrants que airan fent relleus per completar el màxim de voltes possibles al circuit superant tots els obstacles.
Al igual que en les curses individuals, hi haurà modalite Elite i Open
![]()
Familiar
Amb l’objectiu que els més petits de casa disfrutin juntament amb la seva família d’una jornada d’esport i natura.
Tot una aventura familiar amb circuits adaptats per totes les edats!!!
Resum Tècnic
- Localitat: Cerdanyola del Vallés.
- Data: 30 abril 2017.
- Modalitat: Muntanya, resistència i obstacles per equips mitjançant relleus.
- Hora sortida: 9h en torns de 50 corredors com a màxim
- Lloc de sortida i arribada: Recinte Bosc Tancat
- Durada: 4 hores.
- Distànciacircuito: 2 km.
- Categories: Equips y Familiar.