Aquí teniu el calendari de curses de Catalunya. Un calendari d’esdeveniments esportius del nostre pais, on trobareu curses d’asfalt, curses de muntanya, marxes, marxes cicloturistes, duatlons, triatlons, etc…
Podeu filtrar per categories, entrar a la fitxa de cada esdeveniment per trobar informació més complerta i detallada, com distàncies, desnivells, mapes de recorreguts, horaris, etc… i fent click a “tickets” anireu directament a la pàgina d’inscripcions de cada cursa.
I ara, nou mapa de curses geolocalitzades !!!!
Trailsacabra 2017
El proper 1 d’Octubre de 2017 es celebra a Amer la cursa de muntanya Collsacabra
La cursa té tres modalitats (COMPTE! que la modalitat Trailvertet comença a Tavertet enlloc de començar a Amer)
![]()
TRAILSACABRA
T’atreveixes a creuar el Collsacabra de punta a punta? Travesaràs 5 pobles i 3 comarques!
Hora: 8am
Lloc: Plaça Major d’Amer
Distància: 45km
Desnivell positiu acumulat: 2.900m
TEAMSACABRA
El mateix recorregut que la Trailsacabra però en equips i relleus
Hora: 8am
Lloc: Plaça Major d’Amer
Distància: 12km + 10km + 10k + 13km
Desnivell positiu acumulat: 2.900m
TRAILVERTET
Preciós recorregut circular amb inici i final a la vila de Tavertet
Hora: 10am
Lloc: Plaça Esglèsia Tavertet
Distància: 13km
Desnivell positiu acumulat: 1.000m
Trail Nocturn la Tossa
El proper 7 d’octubre de 2017 es celebra el Trail Nocturn la Tossa, amb sortida i aribada a Santa Margarida de Montbui.
Una cursa de muntanya nocturna que passarà per corriols i per lloc fantàstics com l’Ermita de Santa Maria de la Tossa.
Distància: 9,5km
Desnivell positiu acumulat: 375m D+ aprox
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Track: El track no és definitiu, pot haver alguna variació en la sortida que acabi allargant una miqueta més el recorregut 🙂
https://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=16037644
Cartell Oficial:
![]()
Sant Mateu Xtrail
El proper 8 d’octubre es celebra, a Premià de Dalt, una nova edició de la cursa de muntanya Sant Mateu Xtrail!
Una cursa de muntanya amb tres modalitats diferent:
Marató
Distància: 42km
SORTIDA: 7:30h.
LLOC: Riera de Sant Pere, 147 (Sant Jaume)
AVITUALLAMENTS: 6
DESNIVELL: +2300
Recorregut
![]()
Perfil
Mitja Marató
Distància: 21km
SORTIDA: 9:00h.
LLOC: Riera de Sant Pere, 147 (Sant Jaume)
AVITUALLAMENTS: 3
DESNIVELL: +1300
Recorregut
![]()
Perfil
Short
Distància: 12km
SORTIDA: 9:30h.
LLOC: Riera de Sant Pere, 147 (Sant Jaume)
AVITUALLAMENTS: 3
DESNIVELL: +700
Recorregut
![]()
Perfil
![]()
Trail del Bisaura
El proper 14 d’octubre de 2017 arriba la cinquena edició d’una cursa “nomès apta per sonats” tal i com els mateixos organitzadors ens diuen 🙂
Una cursa on no tindreu excusa, ja que hi ha distàncies i desnivells per a tots els gustos. Fins a 4 modalitats!
Modalitat S
Distància 11,47km
Desnivell positiu: 579m
Ruta: Sant Quirze de Besora – Montesquiu – La Solana – El Pla del Revell – Sant Quirze.
Hora de sortida:10:30h
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Modalitat M
Distància 20,14km
Desnivell positiu: 963m
Ruta: Sant Quirze de Besora – Montesquiu – La Solana – El Pla del Revell – Castell de Besora – Salt del Mir – Boscatell – Foradada – Sant Quirze.
Hora de sortida: 9:30h
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Modalitat L
Distància 50,22km
Desnivell positiu: 3.100m
Ruta: Sant Quirze de Besora – Montesquiu – La Solana – El Pla del Revell – Castell de Besora – Els Bufadors – Bauma dels Ferrers – El Barretó – Morro del Quer – Bauma del Teixidor – Baumassa – Bauma de la Xuriguera – Bauma de Can Llagosta – Font de l’Obi – Castell de Milany – Puig Obiol – Coll de l’home mort – Coll de Cristòfol – L’Arxé – Bac de la Plana _ Pla de Xicoy – Vidrà – Salt del Molí – Cresta de Canemars – Bellmunt – Boscatell – Sant Quirze.
Hora de sortida: 7:00h
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Modalitat XL
Distància 80km
Desnivell positiu: 5.200m
Ruta: Sant Quirze de Besora – Montesquiu – La Solana – El Pla del Revell – Castell de Besora – Els Bufadors – Bauma dels Ferrers – El Barretó – Morro del Quer – Bauma del Teixidior – Baumassa – Bauma de la Xuriguera – Bauma de Can Llagosta – Font de l’Obi – Castell de Milany – Puig Obiol (sostre del Bisaura) – Coll de l’Home Mort – Coll de Cristòfol – La Plana – Pla de Xicoy – Vidrà – Corrubí – El Toll – Sta Maria de Cabagès – Sta magdalena de Cambrils – Collfred – Molí de Collfred – Escletxes de l’Euga – Salt de Sallent – Pla Traver – Puig Cubell – Hort de Getsemaní – Bauma de la Vila – La Vila – La Barraca – Coll de Curull – Toriscada – Salt del Molí – Cresta de Canemàs – Bellmunt – Boscatell – Foradada – Sant Quirze de Besora.
Hora de sortida: 6:00h
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Vinya Cross Oller del Mas 2017
El proper 15 d’octubre es celebrarà a Oller del Mas (Manresa) la tercera edició de la cursa de muntanya Vinya Oller del Mas.
Una cursa de muntanya ideal pels principiants en trail running degut al pocs desnivells, i que es celebra en un entorn preciós com és entre les vinyes de la finca Oller del Mas.
Hi haurà dues modalitats:
Cursa de 5km
Ideal per principiants en trail running degut a l curta distància i el poc desnivell
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cursa de 10km
Cursa un pèl més dura ja que s’inclou alguna pujada, tot i que també és fàcil i més aviat plana.
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cartell:
![]()
Trepitja Garrotxa 2017 – Ultra i Trail
Els propers dies 21 i 22 d’octubre de 2017 es celebra a Oix (Alta Garrotxa) la Ultra Trail Solidària Trepitja Garrotxa.
Hi haurà 4 modalitats diferents, la Ultra i la Trail es celebraran el dia 21 i la cursa de 22km i la de 12km es celebraran el dia 22 (podeu trobar info mirant el dia 22 del nostre calendari de curses)
ULTRA
IMPORTANT: Per la modalitat ULTRA ÉS IMPRESCINDIBLE PRESENTAR el CERTIFICAT FEEC MÈDIC VIGENT, i caldrà que el vostre metge signi. Cap participant a la Trepitja Garrotxa Solidària 110km podrà fer sortida sense haver entregat el seu certificat mèdic i sense que aquest hagi estat validat per la FEEC.
Distància: 110 km
Desnivell positiu acumulat: 5.300m
Recorreguts:
![]()
Perfil:
![]()
TRAIL
Distància: 64 km
Desnivell positiu acumulat: 3.000m
Recorreguts:
![]()
Perfil:
![]()
Marxa Trail dels Lluerts Viladamat 2017
El proper 22 d’octubre de 2017 es celebra una nova edició de la marxa i cursa Marxa Trail dels Lluerts Viladamat del 2017
Es tracta d’una prova solidària, que la gent pot fer corrents o caminant (pels qui corren, es cronometraran els temps com a qualsevol cursa)
Hi haurà 3 modalitats:
Circuit Llarg
Distància: 21km
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Circuit Curt
Distància: 10km
Recorregut
![]()
Perfil:
![]()
Modalitat ONCOKIDS
Per a nens i nenes entre 6 i 12 anys
Distància: 6km (hi haurà monitors / llebres de forma que els nens estaran acompanyats en tot el circuit i s’ho passaran pipa!!!
Tindran un avituallament, a l’arribada entrepà i beguda i una zona per descansar i estar vigilats.
Els beneficis que es recaptin amb aquests dorsals es destinaran a la lliga oncokids, que aniran destinats a l’ajuda contra el càncer i ajuda dels familiars.
Cartell Oficial de la cursa:
![]()
Cursa de Muntanya la Mitja del Castell 2017
El proper 22 d’octubre de 2017 arriba una nova edició de la cursa de muntanya La Mitja del Castell, que es celebra al Papiol
Es tracta del primer Trail del Parc de Collserola amb un nivell mitjà-alt, on podreu córrer per corriols, pistes i trialeres amb sortida i arribada ubicats en un marc incomparable com és la Vila i el Castell de El Papiol.
Característiques de la cursa:
Distància: 25,6km
Desnivell positiu acumulat: 1.150m d+
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Novetat última hora!!
MITJA EXPERIENCE 2017
Nou circuit de 12,5km i 530m desnivell positiu acumulat!
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cartell Oficial
![]()
Video de l’edició anterior:
Trepitja Garrotxa 2017 – Ultra i Trail
Els propers dies 21 i 22 d’octubre de 2017 es celebra a Oix (Alta Garrotxa) la Ultra Trail Solidària Trepitja Garrotxa.
Hi haurà 4 modalitats diferents, la Ultra i la Trail es celebraran el dia 21 (podeu trobar info mirant el dia 21 del nostre calendari de curses)i la cursa de 22km i la de 12km es celebraran el dia 22
CURSA
Distància: 22 km
Desnivell positiu acumulat: 1.200 m
Recorreguts:
![]()
Perfil:
![]()
CURSA PETITA
Distància: 12 km
Desnivell positiu acumulat: 550m
Recorreguts:
![]()
Perfil:
![]()
Ultra Trail Terres de Lleida 2017
El proper 28 d’octubre, a Sant Llorenç de Montgai (La Noguera), es celebra una nova edició de la cursa de muntanya Ultra Trail Terres de Lleida.
Es tracta també d’una cursa solidària ja que els diners els destinarem a la investigació en un problema de salut mental que s’anomena ‘trastorn límit de la personalitat’ dirigit pel Dr. Josep Pifarré a traves d’un projecte de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRB Lleida).
Hi ha dues modalitats:
Ultra Trail
Distància: 95km
Desnivell positiu acumulat: 4.700m D+
Recorregut
![]()
Half
Distància: 49km
Desnivell positiu acumulat: 2.700m
Recorregut
![]()
Cursa de Tardor d’Altafulla
El proper 1 de novembre es celebra a Altafulla la Cursa de Tardor
Una cursa de muntanya que passa per llocs emblemàtics com la desembocadura del Gaià, el castell de Tamarit, la Platja d’Altafulla, els espais protegits de la desembocadura del Gaià i la Muntanya de Sant Antoni. Tot per senderons i camins entre diferents tipus de vegetació. Un recorregut espectacular que finalitza a l’Ermita de Sant Antoni, que a més forma part de la Lliga de curses trail Tarragona Nord.
Distància: 10km
Track: https://connect.garmin.com/modern/activity/814741022/share/0?lang=es
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Rosa del Nord Trail
El proper 18 de novembre de 2017 es celebra la cursa de muntanya Rosa del Nord Trail que va des de Bellestar (Alt Urgell) a Sant Julià de Lòria (Andorra)
Es tracta d’una cursa diferents, amb tres modalitats, una d’elles en parelles, nocturna, i que recorre els camins que milers de persones van utilitzar per fugir durant la Guerra Civil i la Guerra Mundial. Per simular la duresa d’aquelles condicions, la cursa és d’autosuficiència, és a dir, sense avituallaments.
MITJA MARATÓ
Xpress
Caminada:
CENTURA TRAIL
El proper 26 de novembre es celebra a Sant Pau de Seguries la cursa de muntanya Centuria Trail. Una cursa per la Via Annia, camí d’origen romà que uneix les valls de Camprodon i de Bianya.
La cursa té tres modalitats:
COLOSSUS
Hora sortida: 8.30am
Distància: 38km
Desnivell positiu acumulat: 2.300m
Avituallaments: 6 + arribada
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
FERREUS
Hora sortida: 9am
Distància: 23km
Desnivell positiu acumulat: 1.100m
Avituallaments: 4 + arribada
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
STRATA
Hora sortida: 9.15am
Distància: 10km
Desnivell positiu acumulat: 400m
Avituallaments: 1 + arribada
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Marató de Muntanya l’Ardenya
El proper dissabte 9 de desembre de 2017 es celebra a Santa Cristina d’Aro la cursa de muntanya Marató de muntanya l’Ardenya.
Una cursa de muntanya que es presenta en quatre modalitats diferents (63km, 42km, 21km i 10km) de forma que és ideal per a qualsevol tipus de corredor.
A continuació, tots els detalls de cadascuna de les proves
MARATÓ i MITJA
Recollida de pitralls: De 6:00h a 6:45h
Hora de sortida: A les 7:00h
Distància: 63 Km
Total Desnivell Acumulat: 6.339 m
Punt més baix: 0 m
Sostre de la cursa: 438 m
Temps Màxim: T1: 3 hores 30 min. / T2: 8 hores / Arribada: 12 hores
Avituallaments: 6 (només aigua) + Arribada
Controls de pas: 14
Preus: 35 € (Només anticipades)
Llicència FEEC / FEDME (mínim C) / Temporal (cost de 5 €)
Punts UTMB 2
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
MARATÓ
Recollida de pitralls: De 6:00h a 8:45h
Hora de sortida: A les 9:00h
Distància: 42 Km
Total Desnivell Acumulat: 4.371 m
Punt més baix: 31 m
Sostre de la cursa: 399 m
Temps Màxim: T1: 3 hores 30 min. / Arribada: 8 hores
Avituallaments: 4 + Arribada
Controls de pas: 9
Preus: 25 € (Només anticipades)
Llicència FEEC / FEDME (mínim C) / Temporal (cost de 5 €)
Punts UTMB 1
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
MITJA MARATÓ
Recollida de pitralls: De 6:00h a 9:45h
Hora de sortida: A les 10:00h
Distància: 21 Km
Total Desnivell Acumulat: 1.665 m
Punt més baix: 31 m
Sostre de la cursa: 375 m
Temps Màxim: 4 hores
Avituallaments: 3 + Arribada
Controls de pas: 2
Preus: 15 € (anticipades) / 20€ (mateix dia)
Llicència FEEC / FEDME (mínim C) / Temporal (cost de 5 €)
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
MARXA POPULAR:
Recollida de pitralls: De 6:00h a 10:00h
Hora de sortida: A les 10:30h
Distància: 10 Km
Total Desnivell Acumulat: 486 m
Punt més baix: 31 m
Sostre de la cursa: 158 m
Temps Màxim: 2 hores
Avituallaments: 1 + Arribada
Controls de pas: 1
Preus: 10 € (anticipades) / 15€ (mateix dia)
Llicència FEEC / FEDME no obligatòria
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Lliga de Verticals del Maresme – MATARÓ 2017
El proper 14 de desembre de 2017 es celebra a Mataró la primera de les curses corresponents a la Lliga de Verticals del Maresme.
Es tracta d’una cursa NOCTURNA que es celebra en dijous, a les 20h, i que pertany al conjunt de curses de la Lliga de Verticals, totes elles en diferents dijous a les 20h del vespre, durant l’hivern i pel Maresme.
El preu de 6€ és per si només vols córrer aquesta cursa però tens preus especials si corres a més d’una els preus són:
– 1 cursa: 6 euros
– 2 curses: 11 euros
– 3 curses: 16 euros
– Tota la lliga: 20 euros
Distància: 2km
Desnivell Positiu Acumulat: 261m
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
El proper 17 de desembre es celebra a la població d’Òrrius una nova cursa de muntanya del circuit de curses Xtrail, la Òrrius Spall Xtrail
La cursa disposa de dues modalitats diferents que us permetran córrer per un dels boscos més màgics del Maresme!
Òrrius Spall Xtrail Llarga
Hora: 9:30am
Distància: 37km
Desnivell positiu acumulat: 1.400m
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Òrrius Spall Xtrail Curta
Hora: 8am
Distància: 15km
Desnivell positiu acumulat: 490m
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Lliga de Verticals del Maresme – LLAVANERES 2018
El proper 11 de gener de 2018 es celebra a Llavaneres la segona de les curses corresponents a la Lliga de Verticals del Maresme.
Es tracta d’una cursa NOCTURNA que es celebra en dijous, a les 20h, i que pertany al conjunt de curses de la Lliga de Verticals, totes elles en diferents dijous a les 20h del vespre, durant l’hivern i pel Maresme.
El preu de 6€ és per si només vols córrer aquesta cursa però tens preus especials si corres a més d’una els preus són:
– 1 cursa: 6 euros
– 2 curses: 11 euros
– 3 curses: 16 euros
– Tota la lliga: 20 euros
Distància: 8km
Desnivell Positiu Acumulat: 450m
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
El proper 14 de gener de 2018 tindrà lloc una nova edició de la Marxa de la Boira
En aquesta ocasió la marxa tindrà lloc a Tàrrega i forma part del Circuit de Marxes Saludables de Ponent, cosa que notarem per exemple en els avituallaments, del tot saludables i que tenen el punt culminant quan tasteu al finalitzar, la cassola vegetariana o la cassola d’hivern.
Pels més atletes podeu participar a la Marxa de la Boira corrent, la resta, caminant, ideal per a tota la familia!
Dos recorreguts:
Marxa curta:
- Distància total: 9,3 km
- Desnivell positiu acumulat: 151 m
- Avituallaments: 1 + tast de cassola a l’arribada
- Recorregut:
![]()
Marxa Llarga:
- Distància total: 24,02 km
- Desnivell positiu acumulat: 339 m
- Avituallaments: 3 + tast cassola a l’arribada
- Recorregut:
![]()
Cartell:
![]()
![]()
Mar i Murtra 2018
El proper 14 de gener es celebra a Blanes la cursa Mar i Murtra, una cursa híbrida ja que el recorregut és mi asfalt i mig camins de terra, i combina trams totalment plans amb pujades i baixades.
Hi ha dues modalitats, la cursa de 20km i la de 10km, totalment plana.
Cursa de 20km
Hora: 9.30am
Recorregut:
![]()
Cursa de 10km
Hora: 10am
Recorregut:
![]()
Trail Santa Brígida Up&Down Experience 2018
El proper 14 de gener es celebra a Amer una nova edició de la cursa de muntanya Santa Brígida Up&Down Experience
La cursa es presenta en dues modalitats, una mitja marató de 21 Km i 850m+, i un recorregut curt d’11 km i 450m+
Mitja Marató
Hora Sortida: 10.00h.
Lloc de Sortida/Arribada: Plaça de la Vila d’Amer
Temps màxim per realitzar el recorregut llarg, 3 hores.
Distancies: 21 km
Desnivells: 800m desnivell positiu
Nombre d’avituallaments: 2 de liquids+sòlids + entrepà i beguda a l’arribada.
Servei de guardarroba i guardaclaus.
Preu:
15€ recorregut llarg
13€ recorregut curt
Mapa:
![]()
Perfil:
![]()
Recorregut Curt
Hora Sortida: 10:30h
Lloc de Sortida/Arribada: Plaça de la Vila d’Amer
Temps màxim per realitzar el recorregut curt 2h 30′
Nombre màxim de participants 400.
Distancies: 11km
Desnivells: 450m desnivell positiu
Nombre d’avituallaments: Recorregut curt: 1 de líquid i sòlid + entrepà i beguda a l’arribada.
Servei de guardarroba i guardaclaus.
Preu:
13€ recorregut curt
Mapa:
![]()
Perfil:
![]()
Cartell:
![]()