Esportistes.cat a la Cursa de Sant Isidre de Cardedeu 2018

Cursa de Sant Isidre de Cardedeu 2018

Diumenge 6 de Maig vam estar a la 24ena edició de la Cursa de Sant Isidre de Cardedeu organitzada per el Col·lectiu d’Atletes de Cardedeu – Corrigaires.

Una cursa de 10 km que deixa l’asfalt per gaudir de pistes de terra amb vistes al Montseny.

A continuació us fem un resum dels elements més importants a tenir en compte en una cursa de muntanya, i després podreu llegir també un petit reportatge de la nostra experiència a la cursa, viscuda en primera persona.

Ens agradaria, però, abans de tot, donar les gràcies als organitzadors per la feina feta i pel tracte rebut, que va ser genial.

Recomanem que correu aquesta cursa per moltíssims motius (paisatges espectaculars, molts trams que pots córrer ràpid, etc…) malgrat la pluja que va intentar deslluir una gran jornada, però que no ho va aconseguir.

Anàlisi de la cursa de Sant Isidre – Cardedeu

Localització:

Cardedeu – La sortida i arribada va tenir lloc al carrer Klein, just al costat del Pavelló d’Esports de Cardedeu i del camp de futbol.

Horari:

6 de Maig a les 9:30.

Recorregut:

Recorregut de 10 km, 35% Asfalt, 65% pistes de terra perfectes per la practica d’aquest esport que tant ens agrada.

La sortida serà des del Pavelló d’Esports. Passarem per l’antic Camp d’aviació, on els avions republicans van tenir base a final de la Guerra Civil i pujarem pels camps que envolten Cardedeu, a través de pistes ràpides, obertes i amb increïbles vistes al Montseny.

A partir del km 4 comença baixada direcció Can Bordoi per anar en direcció a Can Siló a través del Barri del Rieral. A Can Siló (km 6) trobareu una pujada de 300m al final de la qual hem posat un avituallament i des d’on agafareu el camí de Sant Hilari tot de baixada per entrar al centre de la vila i tornar de nou al Pavelló d’Esports.

Aquí teniu el nostre track i enllaç a wikiloc:

Terreny:

Tot i ser una cursa de 10 km en ruta, el 65% transcorre per pistes de terra que tot i la pluja van estar en bones condicions per córrer, excepte un tram de uns 500 m bastant enfangat sobre el km 1, al voltant del camp d’aviació. La resta es va córrer sense problemes. Tot i no ser una cursa gens planera, els desnivells no son gens importants, excepte una rampa mes exigent de 300m al voltant del km 6,5. A partir d’aquest punt, tot baixada cap a meta per acabar la cursa a molt bon ritme.

Paisatges / entorn:

Un entorn privilegiat a les faldes del Montseny amb unes vistes magnifiques malgrat ser un dia plujós.

La següent imatge és d’un altre dia, sense pluja, en el 1er km de cursa, amb el Montseny de fons 🙂

Avituallaments:

Dos avituallaments de líquid durant el recorregut, km 4 i km 7 aproximadament, aquest molt ben pensat de posar-lo després de la pujada mes dura de la cursa. Degut a la pluja constant no van ser gaire necessaris, però 2 avituallaments en una cursa de 10 km son mes que suficient. L’avituallament final molt complert amb entrepà de botifarra, beguda isotònica i aigua.

Voluntaris:

Durant el recorregut hi havia força voluntaris en els creuaments i en els avituallaments, molt amables i amb ganes d’animar a la gent.

Ambient:

A l’interior del edifici Tèxtil Rase, on es recollien els dorsals i estava ubicat el guarda bosses hi havia força moviment, ja que estava plovent i la gent es reunia allà dins. Malauradament, a la sortida no hi havia massa ambient mes allà dels corredors i acompanyants, totalment comprensible per la pluja. Instants abans de la sortida un monitor va dirigir un rapit però intens escalfament que va animar força la gent. Just abans d’arribar a la pujada forta del km 6,5 i havia un grup fent batukada, que també animava força. A la part de terra de la cursa no hi havia gaire animació, però clar, entre la pluja i que era fora del poble es normal. A la part urbana si que hi havia veïns animant.

Organització:

Molt bona organització. Recollida de dorsal per número de dorsal que s’havia de consultar prèviament a les llistes. Servei de Guarda bosses correcte. Dutxes al camp de futbol que es trobava a menys de 100 m. Ben senyalitzada amb voluntaris als creuaments i amb guix al terra dels camins. Entrega de la bossa del corredor després de la cursa molt rapit i recollir la motxilla del guarda bosses també. Tampoc hi va haver cap mena de problema per recollir l’entrepà, isotònica i aigua de l’avituallament final.

Després de la cursa i l’entrega de premis es va fer el sorteig de diferents obsequis gentilesa dels sponsors de la cursa. Hi havia força premis i els mes importants eren 2 parells de vambes, 1 viatge a la mitja marató d’Amsterdam i 1 viatge a la mitja marató de Munich.

Un detall que ens va agradar molt es que el dia abans l’organització va enviar un correu electrònic amb informació important pel dia de la cursa (aparcament, recollida dorsals, horaris, serveis al corredor, etc).

Bossa del corredor:

Evitant la típica samarreta, l’obsequi va ser un lot amb 2 cerveses artesanes edició especial de la cursa, un pot d’olives i una bossa de fruits secs. Original, sabròs i mes que suficient.

Reportatge – Esportistes.cat a la Cursa de Sant Isidre

Sobre les 8:40 arribo a Cardedeu. Vaig directe a la zona d’aparcament gracies a la informació rebuda per e-mail per part de l’organització el dia abans. No trigo gens a trobar lloc a 5 minuts de la sortida. Vaig a recollir el dorsal i esta començant a ploure. La previsió que vaig mirar la nit abans deia que plouria, però molt mes tard i jo em vaig refiar i no porto ni impermeable ni vambes de recanvi.

Al arribar al edifici on es recullen els dorsals, lo primer que veig entrant es el llistat de participants, que m’estalvio gracies a un e-mail rebut amb el número del meu. Al fons varies taules per recollir-los per numeració. Gens de cua. Ens donen un paper amb el nostre número per ficar-lo en una bústia per el sorteig de premis que es farà després de l’entrega de trofeus.

Em preparo per la cursa ara que hi ha menys gent, deixo la motxilla al guarda bosses i em quedo fent temps fins que toqui anar cap a la sortida. Encara queda casi mitja hora. Estem tots igual, ara hi ha força gent al local.

Uns 10 minuts abans surto per escalfar una mica i cap a la sortida. Uns moments abans comença un escalfament dirigit que a part del cos ens escalfa els ànims que estan una mica freds, com el dia.

Donen la sortida i fem el primer km per asfalt. M’he quedat col·locat enrere a la sortida i he d’anar passant gent per poder trobar un ritme còmode, encara que en principi no tinc intenció d’anar ràpid. Arribem a la pista de terra i… sorpresa! El fang es tou i casi es queden les vambes clavades. S’ha de vigilar on es trepitja i com encara no s’ha estirat el grup es una mica complicat. Penso que serà una cursa dura si es tot així, però no triguem gaire a arribar a un altre tram d’asfalt que ara si permet córrer mes a gust.

Son uns 600 metres i tornem a agafar pista de terra, aquest cop en moltes millors condicions. Sense adonar-me he agafat un ritme força bo i tinc bones sensacions, així que continuo fort, estic gaudint molt.

Val a dir que des de que hem sortit em anat pujant, suau, però pujant i vaig avançant corredors. Cap al km 4,5 esta el primer avituallament i una mica després, cap al 5 tenim un tram de 1 km aproximadament de baixada per recuperar una mica l’alè abans d’arribar al km 6,5 on esta la famosa pujada de la que tothom parla. Son 300 metres només, però quins 300 metres! Superada la pujada esta el segon avituallament. Tots el voluntaris ens animen dient que ja es tot baixada i que ho tenim a tocar, recupero forces i pujo una marxa el ritme. Es cert que es tot baixada i ja tornem a trepitjar asfalt.

Els voluntaris i alguns veïns animen força i avisen que tinguem compte amb les relliscades. Aquest últims 3 kms els faig molt ràpid i sense adonar-me arribo a la llarga recta de meta. Es llarguíssima i es veu el rellotge al fons. Arribo a meta molt content per un bon temps que no tenia intenció de fer al sortir.

Agafo l’ampolla d’isotònica i l’aigua i una mica mes endavant recullo l’entrepà, acabat de fer. Me’l menjo en un tres i no res i vaig a recollir la motxilla per dutxar-me. També recullo la bossa del corredor sense gens de cua. Quan arribo a les dutxes no hi ha gaires corredors.

Després vaig a veure l’entrega de premis i el sorteig. El speaker es molt de la broma i ens ho fa passar molt be.

En resum, una cursa molt recomanable que espero tornar a fer. Es nota que esta organitzada amb moltes ganes.