Esportistes.cat a La Ruta dels Masos 2018

La Ruta dels Masos 2018

El passat dissabte 21 de juliol vam estar presents a la cursa La Ruta dels Masos, que es celebra a la población de Vilabella, concretament a la zona esportiva del municipi.

Una cursa que ens va agradar molt i que us recomanem, ideal per passar el matí tota la família i per gaudir tant del recorregut com de l’organització en general !

Anàlisi dels elements més importants a tenir en compte en una cursa

Localitzacio:

La cursa es feia al bonic poble de Vilabella, que pertany a la comarca de l’Alt camp ( Tarragona ) ben comunicada per la N-340. Hi havia facilitats per aparcar, ja que es podía fer darrere del complex esportiu (molt a prop de la sortida) o a altres llocs del poble sense problema.

Horari

Els horaris de les curses eren bons per la calureta que feia. La cursa dels petits començava a les 17:15h. A les 17:30h era el torn per la de 14 i 21 km i a les 17.45 la sortida de la de 8 km.

Recorregut:

Hi havia 3 recorreguts més 1 pels petits:

8 km
14 km
21 km
I la cursa de 250m pels més petits.

Nosaltres varem optar per fer la de 21 km i aquí teniu el track

Terreny:

Tot el terreny era de terra, excepte els últims 2 km fins a meta que eren de asfalt i amb pujada. Tambe havia una part del recorregut on varem tenir que creuar rius i trams molt tècnics, També hi havien pujades, no molt tècniques,però amb gran desnivell en pocs metres; resumint, un trencacames en tota regla.

Paisatges

Més que paisatges espectaculars com puguin ser els d’alta muntanya, en aquest cas trobem la bellesa en el recorregut i alguns dels elements que ens anem trobant pel camí. Ens va agradar especialment córrer dintre de corriols on hi havia molt bosc, (especialment pins), la part del riu, el seu pont, etc…

Avituallaments

A la cursa que varen fer, la de 21Km hi havien 3 avituallaments (al Km 7, al Km 12 i km 16) més un a l’arribada. Els avituallaments es caracteritzaven per tenir molta beguda (Aigua, Coca-cola, Aquarius), fruita (Meló, Sindria) i llaminadures.

Un bon detall era que l’aigua estava molt freda ideal per la caloreta que feia.

L’avituallament final també tenia molta beguda (Aigua, Coca-Cola, Fanta, Aquarius), fruita (Sindria,plàtans), fuits secs (cacahuets, ametlles), donuts, olives, llaminadures, etc, i una bona butifarrada final.

Voluntaris:

Un excel.lent treball dels voluntaris, tant en el tema de l’avituallament (sempre hi havia 2 persones a cada control), com en el marcatge amb fites del circuit (era impossible perdràs). També ens van animar molt als participants.

Ambient:

Un ambient genial a la cursa amb la gent animant. L’organització també va contribuir amb un speaker, música i la possibilitat d’utilitzar la piscina fins ben entrada la nit.

Organització:

Hi ha que felicitar a l’organització pels avituallaments tant complerts que hem tingut durant la cursa i, també, pel fet de fer l’espera dels familiars més entretinguda amb inflables pels petits i piscina gratuïta fins a les 23h, tant per participants, com per acompanyants.

Aquests detalls són els que converteixen la cursa en algo més que una activitat esportiva pel corredor i traslladen la festa per a tota la familia, petits inclosos, que poden unir-se a gaudir de la jornada!

Bossa del corredor:

La bossa del corredor contenia 1 samarreta de cotó (no tècnica), Aquarius, Caldo Aneto de Pollastre, llaminadures (chupa-chups, caramels), gels, aigua, i d’altres productes que mai he vist a una bossa del corredor com cera depilatòria, gases i col.liris pels ulls.

Esportistes.cat a la cursa Ruta dels Masos

Sortiem cap a Vilabella al voltant de les 14:30h i varem arribar bé de temps. La tarda era calurosa a Vilabella. Aconseguim aparcar prop de la sortida i ens dirigim pel dorsal i bossa del corredor.

La recollida va ser molt ràpida, ja que hi havia 3 files, una per cada cursa. Els dorsals de cada cursa tenien colors diferents (la de 21km era de color vermell). La cursa també té caràcter solidari ja que es recollien aliments per la Creu Roja. Ens canviem i veiem l’ambient de sortida (els corredors, inflables pels nens, speaker, música, piscina…)

ruta dels masos

A les 17:15 fan la seva cursa els més petits i a les 17:30h arriba el nostre torn i sortim. Erem uns 24 atletes a la cursa de 21km. Per les xarxes socials (facebook) han comentat que l’organització havia amagat un pernil a cada cursa i qui ho trobava i ho portava fins a la meta s’emportava a casa. Jo vaig amb aquest objectiu, però un altre atleta ha estat més ràpid que jo…

Les pistes eren amples al principi, però al començar la muntanya propiament dita, gairebé tot eren trialeres, corriols tècnics amb baixades tècniques i dures, i pujades, no gaire llargues, pero si dures, que fins i, tot, tenies que ajudar-te de les mans per poguer continuar la cursa.

ruta dels masoss

En resum, el recorregut al mapa semblava que no havia gaire desnivell, però després et donaves compte i et portaves la sorpresa, que es caracteritzava per continus tobogans, pero on es podia córrer molt còmode i ràpid, amb excepció d’algun tram que necessitaves caminar. També van passar per algun tram creuant un riu.

ruta dels masos

Arribem a la meta amb un temps de 2h10min i la 6 posició i molt satisfet (llàstima de pernil…).Desitjant provar l’entrepà de butifarra i visitar la piscina. Els trofeus per primers classificats eren originals i a part també rebien oli o vi.

Recomano molt la cursa. Recorregut variat on no t’aburries. És la típica cursa de poble que tracta tant bé al corredor i als acompanyants. Felicitar a l’organització perquè la cursa va ser una gran festa, on ho vaig passar genial, tant jo, com la meva familia.

Tíngueu molt present la cursa de cara la propera edició !!!

No hi havia massatgistes, pero si un gran sorteig amb molts regals d’empreses de Vilabella.