Córrer amb fred a plè hivern

Molta gent, a plè hivern i amb temperatures baixes, baixa moltíssim la seva activitat de sortir a córrer a l’aire lliure. El fred i les poques hores de llum animen a quedar-se a casa, és l’opció fàcil, però com sempre, la que menys ens agrada a Esportistes.cat i per aquest motiu us volem donar alguns consells perquè sortiu a córrer quan fa fred, i també alguns avantatges que això comporta.

Escalfar més i millor: el principal objectiu de l’escalfament és incrementar la temperatura corporal, i per simple llògica, això sempre és més fàcil i ràpid fer-ho a l’estiu, de forma que quan fagi molt de fred, és important dedicar-hi més estona, fer-ho amb més carinyo. Encara que per a molts de vosaltres sigui avorrit, el vostre cos us ho agrairà!

Respirar correctament: tingueu especial atenció en la forma de respirar i no respireu per la boca! L’aire fred i sec perjudica als bronquis i dificulta la respiració, i respirar pel nas provoca que l’aire s’escalfi una miqueta més que no pas si respirem per la boca, on la ràfega d’aire fred va directe als bronquis i dificulta molt la respiració. Si el fred és intens, notareu moltíssim la diferència així que atents a la vostra forma de respirar.

Utilitzeu guants: Altres parts del cos s’escalfen amb l’activitat de córrer, però si algú de vosaltres ha sortit algun dia de fred sense guants, haurà notat ràpidament que se li congelen les mans. És important protegir aquestes extremitats amb guants.

Utilitzeu roba adecuada: avui dia disposeu de molts materials lleugers, que permeten una correcta transpiració i al mateix temps protegeixen el cos de baixes temperatures. Moltes peces de roba ja estan dissenyades especialment per expulsar el suor (ja que tenir el cos suat amb baixes temperatures és sinònim de resfredat) però al mateix temps no deixar filtrar aigua desde l’exterior (pluja per exemple). Val la pena invertirn una miqueta en bon material, a la llarga ho agraireu!

Compte amb la llum i el fred! Vigileu molt amb el gel, les parts humides de l’asfalt, i tingueu en compte que en un moment es fa fosc, molt més d’hora del que esteu acostumats. Porteu frontal sempre, reflectant si aneu per carreteres, i vigileu bé on poseu els peus per evitar desnivells i torçades de turmell. Per aquest motiu, és molt recomenable evitar el voler fer les vostres millors marques o un sobreesforç. L’hivern és una època per seguir entrenant, estar en forma, però no és la millor per forçar la màquina. Tingueu en compte també que si aneu al límit i teniu un contratemps que us obliga a tornar caminant, el cos es resfredarà ràpidament i hi haurà un elevat perill de patir hipotèrmia!!!

Estiraments: Estira, a poder ser en un lloc tancat, per evitar estar aturat a l’aire lliure desprès de l’esforç, ja que la temperatura del cos baixa de forma ràpida i podries lesionar-te o patir hipotèrmia.

Runners running in winter city

Seguint aquests consells, podreu gaudir de córrer a l’hivern que té moltíssims avantatges com per exemple:

–          Permet no perdre la forma i arribar molt més preparat a la primavera, època ideal per competir i fer els vostres millors temps.

–          Ajuda a rodar amb precaució, sense forçar, i per tant podeu aprofitar per renovar calçat i posar-lo a prova.

–          Us farà sentir millor, amb més força i energia i us posarà a prova davant situacions meteorològiques adverses.

–          Milloraràs la teva tècnica al córrer damunt superfícies complicades, lliscants, mullades, etc…

 

 


FONTS:

Running.es – http://running.es/consejos/consejos-para-correr-con-frio#.UrmNqvRn-8A

Run&Walk – http://www.runandwalk.net/articulo/entrenamiento/grandes-ventajas-correr-invierno/20131127182502005120.html

Deixa un comentari