Esportistes.cat a la Cursa de la Campana – Vacarisses 2018

Cursa de la Campana

El passat 3 de juny vam ser a Vacarisses per córrer la Cursa de la Campana organitzada per l’Associació Esportiva CoRReDoRS.CaT juntament amb l’Ajuntament de Vacarisses i amb las col·laboració de l’A.E. VacarissesCorre.

Localització:

La sortida va tenir lloc a la plaça  Joan Bayà a l’interior de Vacarisses, es podia aparcar a prop de la zona de sortida i a més a més hi havia una zona d’aparcament habilitada per l’organització. L’entrega de dorsals es va fer dins de l’espai de “La Fàbrica” pel risc de pluja.

Horari:

3 de juny de 2018  8’00h  sortida de la mitja, a les 9:00 sortida de la Cursa de muntanya. Bon horari i bona decisió de separar les sortides de les curses. Va fer una bona temperatura i força ennuvolat, el que va afavorir no patir la calor que acostuma a fer al juny.

Recorregut:

La cursa es presneta en tres modalitats diferents:

• Mitja marató 21’5 km Desnivell +920 m
  • La cursa de 14,7 Km Desnivell +540m
  • Campaneta: infantils

Nosaltres vam fer la Cursa de 14’7Km, aquí teniu el perfil:

Terreny:

No és un trail massa tècnic, hi ha força pista per poder córrer ràpid i els corriols excepte un tram no són gaire complicats. Algunes pujades són dures però més pel desnivell que no pas pel terreny i l´últim corriol de baixada és el que podem dir que era més tècnic. L’inici i el final de la cursa és en asfalt per l’interior de Vacarisses i la meta en pujada.

Paisatges / entorn:

Entorn molt maco pel Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i l’Obac, en moltes ocasions es podia veure Montserrat de fons. Amb les pluges de les últimes setmanes tot estava molt verd i feia goig córrer per aquesta zona.

Avituallaments:

A la cursa 4 avituallaments, el primer al km5: líquid, el segon al  km8 líquid i menjar (plàtan i taronja), el tercer km10  líquid i menjar, km12’5 líquid (era el mateix que el primer) i a l’arribada. L’avituallament final molt abundant, botifarra, donuts, coca, gelats, diferents tipus de begudes, supercomplert!

Voluntaris:

Voluntaris molt bé, molt amables en els avituallaments i al resta de serveis, recollida de dorsals, guardarroba etc.

Ambient:

Molt bon ambient, molta gent per l’inici de la mitja i molta gent després en la cursa. Servei de megafonia per ambientar més l’inici de la cursa, que per cert es feia amb les campanades de l’hora en punt.

Organització:

Molt bona organització, entrega de dorsals a l’interior de La Fàbrica per risc de pluja,  amb llistat per mirar el número i posar-te en la cua corresponent. Servei de guardarroba sense cap problema, ràpid i molt amables. Servei de lavabos dins del mateix edifici. Dutxes una mica més lluny però no excessivament. Hi havia la possibilitat de fer servir la piscina però el dia no acompanyava. Cronometratge en el dorsal i notificació del temps per SMS en acabar la cursa. Bona idea de numerar les caixes en ordre descendent als avituallaments per llençar els residus abans d’abandonar la zona marcada.

Bossa del corredor:

En aquesta cursa l’opció de la samarreta era opcional i no hi havia bossa del corredor, això si t’obsequiaven amb una petita planta a l’arribada.

Reportatge – Esportistes.cat a la  Cursa de la Campana

Bona matinada per anar fins a Vacarisses des de Girona, a les 5:15 sona el despertador, un petit esmorzar i un cafè i a les 6:00 ja conduint per l’Eix, després de quasi dues hores arribo a Vacarisses, no em costa gaire aparcar i vaig a buscar el dorsal que en 5 minuts ja tinc a les meves mans, sento que comença la Mitja, que començava una hora abans que la cursa de 14’7 km que havia de córrer jo, sense temps per poder arribar a fer la foto de la sortida torno al cotxe per fer temps i parlo amb en Dani Llorens que també ha vingut a fer la cursa.

Ens trobem a la Fàbrica i xerrem una bona estona, decidim fer la cursa junts, i que m’esperarà quan pari per fer les fotos pel reportatge. Cap a les 8:45 estem a la línia de sortida i esperem que siguin les 9.

L’speaker explica com serà la sortida, primer els quarts i quan soni la primera campanada de les 9 tothom a córrer, i així ho fem, comencem per l’interior de Vacarisses, asfaltat i en baixada, anem bastant ràpid  fins començar  a córrer per pista, fins el primer km i mig es bastant favorable però després hi ha la primera pujada forta i ens posem a caminar.

cursa de la campana

Acabada la pujada arriben un parell de dos km de bona baixada per pista on només has de vigilar de no posar malament el peu i deixar-te anar, anem molt bé. Fins que s’acaba i tornem a fer tram en pujada, en el primer avituallament, cap el km 5 només hi ha líquid, ens parem a beure i seguim pujant fins el km 10, ens anem parant per tirar fotos i ens els avituallament, en general no són pujades molt fortes i hi ha algun fals pla que et permet córrer una mica més.

Al final de la pujada més forta ens trobem amb l’anècdota de la cursa, un cartell del Julio Iglesias, dient: HAS PUJANT ARROSSEGANT-TE…I HO SAPS.

Bé hem pujat però no tant malament, ens fem foto i seguim. Queda un tros de baixada, on ens trobem amb el corriol més tècnic fins arribar a l’últim avituallament, el fem amb cura per no espatllar el matí amb una inoportuna caiguda.

cursa de la campana

Després de passar per l’últim avituallament ja ens dirigim cap a Vacarisses, on tornem a fer una mica d’asfalt i pujada, ja que la meta és al final d’una. Entrem junts a meta, bé jo unes dècimes per darrera d’en Dani i anem a per l’avituallament final, què és realment espectacular, amb molta varietat i quantitat.

Després de l’avituallament anem a saludar en Ricard i tornada cap a Girona molt content d’haver fet aquest trail tot i la distància de viatge.

Un Trail per gaudir! Es nota que fa anys que es fa aquesta cursa, i us la ecomanem a tots/totes!!