Esportistes.cat a la cursa de muntanya LA MARRANA 2018

MARRANA SKYRACE 2018

El 26 d’agost abans d’acomiadar l’estiu arribava la VII Cursa La Marrana Skyrace.

Amb dues modalitats per escollir, trobàvem la cursa Circ de Morens (12k, +1100) i la Volta del Gegant (22k, +1900).

Nosaltres ens centrarem a la VOLTA DEL GEGANT, cursa on Esportistes.cat va estar present i va gaudir molt.

marrana

Anàlisi de la cursa de muntanya La Marrana Skyrace

Localització:

La sortida i arribada de la carrera era a l’estació d’esquí de Vallter 2000, comarca del Ripollès (Girona).

marrana

Amb un molt bon accés i on es podia estacionar sense problema.

L’entrega de dorsals era molt ordenada i l’organització feia l’entrega ràpidament.

L’entrega de dorsals es realitzava durant dos dies, el dia abans (dissabte 25 d’agost) a la plaça Verda de Setcases de 17:00 a les 19:00 hores i el mateix dia de la carrera (diumenge 26) al Village de Vallter 2000 de 7:30 a 9:00 hores.

marrana skyrace

Hi també hi havia cartells informatius.

Horari:

La sortida es va realitzar a les 9:00h. després del control de material obligatori.

Recorregut:

El recorregut transcorre pel Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, declarat espai d’interès natural, amb una gran riquesa en fauna i flora.

Itinerari ric en patrimoni històric, cultural i magnífics paisatges d’alta muntanya.

També vam tenir el privilegi de fer un tram del GR11-7.

Dades proporcionades per l’organització:

Perfil a escala:

Track:

Terreny:

Terreny d’alta muntanya, escarpat amb baixades tècniques i fortes pendents per on havies d’anar amb força compte.

Senyalització:

Molt ben senyalitzat, amb banderetes, cintes, fletxes, camins tallats. Era impossible perdre’t.

Paisatges / entorn:

En un entorn idíl·lic, ens trobàvem en el cercle d’origen glacial de Morens – Ull de Ter, una situació que permet gaudir de paisatges únics i excepcionals del Pirineu.

Impressionants vistes que et feien oblidar les dures pujades i una flora amb uns colors molt vius !!

Avituallaments:

On trobaríem fruita, aigua, llaminadures, truita, fuet, galetes salades i fruits secs.

Ambient:

Molt familiar, amb música i speaker. Al tractar-se d’una zona on s’inicien diverses rutes de trekking, hi havia mols excursionistes i amants de la muntanya.

Organització:

L’organitzador de la cursa es el Club excursionista MadTeam .

Volem fer èmfasis a la iniciativa de recollida solidaria de menjar per la Creu Roja de la Vall de Camprodon promoguda per l’organització.

Per una altre banda, hi havia disponible l’IBP de la cursa per fer-nos una idea de lo que ens esperava :

Bossa del corredor:

Detall del contingut:

marrana skyrace

¡¡¡ LA MARRANA SKYRACE TOCAREU EL CEL DEL PARC NATURAL DE LES CAPÇALERES DEL TER I DEL FRESER !!!

Esportistes.cat a la cursa de muntanya MARRANA SKYRACE 2018

Ben d’hora, encara el gall no havia cantat, sortíem en direcció a l’estació d’esquí Vallter 2000! lloc molt concorregut per senderistes i ciclistes tant de btt com de carretera que s’atreveixen a pujar aquells camins tants empinats!!

Bojos com nosaltres!! apassionats dels desnivells

Avui Esportistes.cat anava a gaudir la Volta del Gegant de la Marrana Skyrace.

La previsió del temps pintava bé, temperatures ben fresquetes allà a dalt.

Pel camí vam agafar una mica de xirimiri però res.. va quedar en això, perquè després el dia es va obrir, deixant sortint un sol esplèndid!

A mesura que ens anàvem apropant, passant per Camprodon, Setcases … ja es notava la baixa temperatura, 10º, 9º, 8º, i anàven baixant… després d’un parell d’hores de cotxe vam arribar per fi a l’estació d’esquí i allà marcava el vehicle 7º.

marrana skyrace

Vam estacionar sense problema, hi havia un munt d’aparcaments, compteu que es una estació d’esquí i te com 5 desnivells per poder estacionar, així que si anaves amb autocaravana no tenies cap problema perquè hi havia suficient espai per tothom.

Ja anàvem preparats així que vam posar-nos les jaquetes i ben embolicats vam anar a recollir els dorsals.

Hi havien dues carpes d’entrega de dorsals i una d’entrega de samarreta ; va ser molt àgil.

marrana skyrace

Hi havien panells informatius on podies mirar el recorregut i el teu nombre de dorsal.

La gestió va anar molt ràpida així que vam tenir molt de temps i no vam dubtar en donar-nos un tomb per Vallter 2000. Van acabar entrant al restaurant per prendre algu ben calent ja que la temperatura en aquell moment era de 8-10 graus.

L’speaker informava del temps que quedava per la carrera i sobre les 08:30 ja indicava als corredors de la llarga que passessin pel control de material obligatori.

Abans d’entrar a la zona de sortida es va realitzar el control de material : manta tèrmica, paravents, dos bidons de 0,5L o un bidó de 1L plens i telèfon mòbil carregat.

marrana skyrace

A mesura que anàvem ensenyant el material anàvem accedint a la zona de sortida.

i puntuals a les 9:00h es va donar per començada la VOLTA DE GEGANT !!!

Amics i familiars donaven els seus últims crits d’ànims abans que desapareguéssim corrents muntanya amunt!

marrana skyrace

Aquí començava la gran aventura!! i mai millor dit lo de amunt amunt amunt, en un moment vam entendre el lema de la Marrana Skyrace: “Córrer a tocar del cel”.

Pujàvem 2,5 km sense parar, fins els 2.600 m d’altitud. Semblàvem formiguetes o Lemmimgs un darrer de l’altre.

Del km. 2,5 al 4 vam tenir una miqueta de treva i lo just i necessari per afrontar lo que s’apropava.

marrana skyrace

El PUIG D’OMBRIAGA (2.639 m) on es trobava el primer control de pas.

Vam recórrer el COLL DE LA GEGANTA, per l’ESQUENA D’ASE, tot enfilant-nos i guanyant més altura.

Fins que vam arribar al punt més alt de la cursa, la CREU DE BASTIMENTS (2.881,25 m) on hi havia un altre punt de control.

Des d’aquí, baixada en direcció al COLL DE LA MARRANA

on vam trobar un control amb temps de tall (3:00 hores) i el primer avituallament.

El terreny era molt escarpat i amb molta pendent ; s’havia d’anar amb compte.

marrana skyrace

Ens endinsem a la “COMA DE FRESER” on trobem un munt de torrents i riberes, com el TORRENT DE LES BARRAQUES, la RIBERA DELS EMPRIUS, els TORRENTS DE LA COMA DE LES EUGUES… que alimenten el Freser.

L’impressionant ESTRET DEL FRESER, i un cant d’ocells que retrunyia per tota la vall.

Us deixem unes fotos meravelloses. Com ho veieu? BRUTAL !!!

Arribem al PLANELL DE LES EUGUES amb el Refugi de Coma de Vaca al fons i comença de nou la pujada.

marrana skyrace

Pero que veiem?? Una motocicleta!! Tindrà les claus posades?? …Ummm… no vam tenir sort.. jaja ens haguès pogut anar molt be per la pujadeta, perque déu n’hi do!!!

Continuem per la JAÇA DEL MANTINELL, per el Camí de Núria, pujant, pujant i pujant de nou, com si no haguès un demà.

Arribem al COLL DELS TRESPICS on es trobava el segon avituallament i novament un control de pas, aquí el temps de tall era de 4:00 hores.

No ens aturem gaire a l’avituallament per que la pujada continua!! Així que seguim en direcció al Puig de Fontlletera per la SERRA DEL CATLLAR.

La senyalització estava ben detallada així que no havia problemes d’anar-se per un altre camí.

marrana skyrace“Cresteixem” la COLLADA DEL CATLLAR

marrana skyrace

Fem cim al PUIG DE LES BORREGUES (2.693 m), i seguim per la cresta de Les ARBRETES BLANQUES

Arribem al COLL DE LA COMA DE L’ORRI, on la boira creixia i ens exigia una mica més d’atenció.

Fem Cim al GRA DE FAJOL (2.714 m), on trobem un altre punt de control i comencem la baixada.

Llàstima que la boira no va deixar-nos veure el Canigó.

marrana skyrace

Arribem al tercer avituallament AV3 (que es el mateix que l’AV1) i últim punt de tall , temps màxim de pas 5:30 hores.

Fem una paradeta curta i seguim tot de baixada pel Camí de Núria a Ulldeter.

Arribem al PLA DE LA CALMA on trobem el Refugi d’Ulldeter i tot creuant el riu TER, seguim en direcció al PLA DEL RACÓ.

Trobem l’últim punt de control, on ens indiquen que hem de seguir per un troç de carretera.

Des d’aquest punt es podia visualitzar l’arribada!!

marrana skyrace

Feliços i contents apretem el ritme, però com no podia ser d’una altre forma.. quedava el regal final…o dit d’una altre manera l’ultima apreciada pujada, aquesta a la que tot corredor li agrada trobar just abans de l’arribada i la que sempre li fa recordar als familiars dels organitzadors (de bon rotllo!! :D)

Apretem dents, mans a les cuixes i amunt!!

Saludem, abans de creuar l’arc d’arribada, a les vaques que havien envaït Vallter 2000

marrana skyrace

I arribem!! ja tenim la Marrana Skyrace al sac i ben lligat !!

Ens anem amb la satisfacció d’haver gaudit d’entorns únics del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser.

Va ser un recorregut ple d’una impressionant naturalesa d’alta Muntanya, amb encisadors racons on vam poder descobrir la fauna i flora que conviu a l’entorn i que sempre hem de respectar:

POST CRÒNICA

Desprès de la cursa i per estirar les cames van fer una parada a Setcases. Un poble amb molt d’encant que ens va deixar enamorats