Esportistes.cat a la Gran Fondo Girona 2018

GRAN FONDO GIRONA 2018

El passat dissabte 16 vam estar presents a la Gran Fondo Girona que es va celebrar en terres gironines dins de la Girona Cycling Festival.

Durant tota la setmana hi ha hagut diferents proves ciclistes.

Nosaltres hem participat a la cursa llarga, de 144 kms , que posava punt final a la setmana ciclista.

A continuació us fem un resum dels elements més importants a tenir en compte en una marxa cicloturista i després podreu llegir també un petit reportatge de la nostra experiència a la cursa, viscuda en primera persona.

Anàlisi de la marxa cicloturista Gran Fondo Girona 2018

Localització:

gran fondo girona

L’organització va muntar un preciós village al casc antic de Girona, concretament, a la Plaça dels Jurats, al costat de la catedral de Girona.

Aqui es va fer el briefing, entrega de dorsals, sortida de la prova i butifarrada post cursa.

És un lloc emblemàtic i molt xulo per començar una cursa ciclista, ara bé, els pàrquings gratuits del costat del Parc de La Devesa quedaven a uns 10 minuts caminant.

girona gran fondo

Horari:

Dissabte 16 de juny a les 09:00h.

Puntualment comença la cursa neutralitzada uns pocs kms pels Mossos d’Esquadra per evitar accidents pels carrerons del casc antic.

Recorregut:

2 modalitats a escollir, la opció més curta de 125 kms i la llarga de 144 amb la diferència de pujar o no l’Alt de Rocacorba, una magnífica i dura pujada contra rellotge.

Terreny:

Les dues proves surten de Girona cap a Banyoles i de seguida comencen carreteres secundàries en bon estat en general per rodar fins al peu del tram cronometrat:

El  “Rocacorba Challenge” ón ens van fer suar de valent per obtenir unes vistes espectaculars de l’Estany de Banyoles, Olot….

Ens tornem a juntar amb els participants de la curta després del tranquil descens de Rocacorba amb seny i a poc a poc ja que les corbes són perilloses i inclús amb sorra i asfalt trencat en algunes d’ elles. Al final del descens trobem per segona vegada el primer avituallament.

Després millora el terreny per la Vall de Biayna, Llèmena i tornar fins a Girona.

Paisatges/ Entorn:

Només sortir de Girona ens endinsem en una de les comarques més maques de Catalunya per la pràctica del ciclisme.

La primavera que tant ens ha dificultat les hores d’entrenament aquest any amb tantíssima pluja ens ofereix una eclosió de vida reflexada amb uns verds intensos a tot el recorregut en contrast amb el cel ben blau que  fa despistar el mal de cames.

Passarem pel Pla de l’Estany i la Garrotxa en un entorn per disfrutar del dia assollelat que avui ho fa tot més fàcil.

Avituallaments:

La organització ens va facilitar la marxa amb 5 avituallaments correctament distribuits al llarg de tot el recorregut.

gran fondo girona

El primer i segon el vam trobar al inici i al final del “Rocacorba Challenge” a Camós cap al km 25.

El tercer a Santa Pau al km 71.

El quart avituallament a Sant Esteve d’En Bas ,al km 89 ,va ser el més sorprenent de tots ja que quan les forces començaven a faltar ens van oferir un boníssim  plat d’ arròs de Pals que ens va fer revifar.

girona gran fondo

( Moltes gràcies a les amigues de local Market!!).

gran fondo girona

El cinquè avituallament, al km 109 potser l, hagués apropat una mica més a l’arribada ja que la calor era molt intensa i potser vam arribar justets d’aigua a Girona.

Als avituallaments podíem trobar aigua i beguda isotònica per beure, síndria , trossets de barreta energètica i algunes xuxes per fer pujar el sucre.

Voluntaris:

Sempre s’agraeix la feina dels voluntaris desde el moment de la sortida fins al final, presents pel que faci falta sobretot als avituallaments i amb molta simpatia i paciència.

Per part de la organització s’ha de dir que en alguns casos pel fet de posar un parell de fletxes indicatives no és suficient.

Hi havia algunes incorporacions a carreteres sense cap voluntari o membre de l’organització que comportaven perill.

Tampoc era difícil passar de llarg alguna fletxa indicadora i haver de tornar enrera fins a trobar el camí correcte.

Ambient:

Es tracta d’una marxa ciclista organitzada dirigida a tothom on hi havia força públic extranger.

Ells es coneixien entre ells d’altres curses per Europa i van desembarcar a Girona a disfrutar  del bon temps, bona gastronomia i bones carreteres.

La millor elecció, sens dubte.

No hi havia ni speaker ni música a la sortida, s’ agraeix pel bé dels nostres timpans 🙂

A la arribada, al village, hi havia un magnífic ambient distès ón tothom comentava la dificultat de la pujada de Rocacorba acompanyats d’una música relaxant, molt bé.

Organització:

En general l’organització de la prova va ser molt correcte pel que fa a la sortida, arribada i avituallaments.

Potser cal remarcar la falta de fletxes indicadores en algun punt i la manca de voluntaris al llarg del recorregut en alguns punts força perillosos i com ja he comentat potser desplaçar l’últim avituallament més a prop de la arribada per ajudar a tothom a fer els últims i pesats kms.

Bossa del corredor/ obsequis:

Hi havia diferents modalitats a escollir, com més paguis més serveis i regals tindràs.

No puc parlar gaire del maillot que regalava l’organització ja que amb la nostra inscripció bàsica no teníem dret a cap maillot “regal”.

Si que vam poder disfrutar d’una botifarra a l’arribada al village i el que més em va sobtar després de 20 anys fent curses és el fet d’haver de pagar per absolutament qualsevol beguda que volguessis.

Reportatge – Esportistes.cat a la Gran Fondo Girona 2018

Quina sort poder gaudir d’ aquest magífic dissabte de ciclisme, vaig pensar al arribar a Girona a les 06:50h del matí.

Un dia fabulós per fi, sense pluja ni gaire vent.

Al començar, la cursa perfectament neutralitzada pels Mossos d’Esquadra durant uns kms  i comences a disfrutar dels paratges ja tot just sortir de Girona cap a Camós on passem un control de temps fins a dalt de Rocacorba.

És el km 25 de la cursa i ja de seguida comencen unes bones pujades durant uns 6 kms però no t’ho creguis, no serà aixi tota l’estona.

Els últims 6 kms són realment durs i exigents i potser es comença a notar la forta calor que ens acompanyarà tot el dia.

A dalt de Rocacorba acaba el tram cronometrat i la recompensa no triga gaire a arribar, unes vistes excepcionals del pla de l’Estany amb Banyoles i voltants.

Aquí dalt podem carregar els bidons amb aigua i comencem el perillós descens per la mateixa carretera per on hem pujat sense presses i vigilant ja que altres companys van fent el seu ascens.

gran fondo girona

Després de baixar Rocacorba tranquil.lament ens dirigim cap a Sant Pere de Campmajor i Santa Pau per una carretera espectacular per rodar tranquilament.

Aquí trobarem el tercer avituallament i l’aprofitarem ja que la calor és intensa.

A Sant Esteve d’ En Bas un plat d’ arròs de Pals!

És en aquell moment quan penses si continuar sense parar i potser baixes uns 5 minuts el teu temps final o decideixes disfrutar de la cursa i pares a degustar un maravellós plat d’arròs (sense passar-se de quantitat).

Entre el descans i el poder carregar els bidons d’ aigua ens dirigim cap a la part final del recorregut desde Sant Feliu de Pallerols, les Planes d’ Hostoles fins arribar a Sant Esteve de Llèmena on

L’organització ha muntat l’últim avituallament, amb líquid, fruita i algun tros de barreta energètica.

gran fondo girona

Estem al km 109 de la cicloturista i a 31ºC de temperatura. Val la pena descansar un moment i rehidratar-se amb seny.

Ja ho tenim, pensava….

Quan ja ens apropàvem a Girona l’organització ens tenia guardada la última sorpresa, un trencant cap a l’ esquerra per agafar la carretera cap al Canet d’ Adri amb un desnivell fort durant el primer tram i patint rampes a les cames arribem al poble i ara si ens dirigim cap a la línea d’ arribada amb uns últims kms de terreny favorable.

Al arribar, ens dirigim cap al Village on ens espera un bon ambient impressionant.

Tothom comentant  la pujada a Rocacorba, la forta calor i diverses batalles patides al llarg del dia.

Petits grups de ciclistes comentant la jugada, en anglès obviament i aprofitant les ombres i la magnífica ubicació no paren de xerrar amb una cervesa a la mà i un  gran, molt gran somriure a la cara.

Realment magnífica cursa per disfrutar de les millors rutes ciclistes de Catalunya amb una bona organització i bona oportunitat per millorar el nostre anglès 🙂

MOLTES GRÀCIES A TOTS I SENS DUBTE ENS VEIEM A LA GIRONA CYCLING FESTIVAL 2019!!!!