Cadaqués Trail Experience
El 31 de Març arribava la Cadaqués Trail Experience un projecte de la mà d’una parella, Elvira i David, també corredors i apassionats de l’esport i la natura!
Us avancem, una cursa excel·lent que no us podeu perdre!!
No podien haver escollit un lloc millor… Cadaqués, un dels pobles més bonics de la Costa Brava. Situat en una badia rocosa i envoltada pel Parc Natural del Cap de Creus, no ens estranya com aquests paisatges va atreure a diferents artistes com Picasso i Matisse, a l’escriptor Josep Pla i va ser durant dècades, casa de Salvador Dalí.
Hi havia dues distancies:
Gran Trail Cadaqués
Trail Portlligat
Esportistes.cat va gaudir de la Gran Trail Cadaqués de 26 kms. amb un desnivell de 800+.
Localització:
La sortida i arribada de la carrera com hem comentat era al municipi de Cadaqués comarca de l’Alt Empordà.
Fàcil d’arribar i amb un bon accés hi havia lloc per estacionar el vehicle a la zona de recollida de dorsals.
L’entrega de dorsals es realitzava durant dos dies: un dia abans de la carrera el dissabte 30 (de 17 a 20 h.) i el mateix dia, el diumenge 31 (de 6:45 a 8:30 h.) al pavelló poliesportiu Es Quatre Camins de Cadaqués (Ctra. de Cadaqués al Cap de Creus).
Horari:
La sortida de la Gran Trail es va realitzar a les 9:00 hores i mitja hora desprès sortien els corredors de la Trail Portlligat.
Recorregut:
Cales, platges, camins, corriols, fars, ponts de pedra, aigües transparents, mar blau, prats, boscos, pinedes, masos i fins i tot un celler; donaven ganes d’aturar-se per gaudir d’unes vistes tant meravelloses! i sense oblidar-nos de Portlligat, conegut per ser lloc de residència de Salvador Dalí on actualment es troba la Casa-Museu.
Córrer pel Parc Natural de Cap de Creus amb la seva gran riquesa geològica, vegetal i animal es tot un privilegi!
Un recorregut on es troba de tot i de lo millor!! a part de gaudir de les boniques vistes de tot el recorregut podràs olorar la brisa del mar i de la natura que l’envolta.
Dades proporcionades per l’organització:
Distància: 26 kms Desnivell: 800m D+
Amb un temps límit de 5 h. 30 min. per realitzar el recorregut.
Dades TomTom:
Perfil:
Track:
Terreny:
Terra, pedres, fins i tot vam passar per platges i cales, així que vam trepitjar una mica de sorra!
passant per platges espectaculars!
Senyalització:
Cintes blanques en tot el recorregut; es visualitzaven força bé.
També hi havien panels informatius de color groc cada 5 kms. informant de la distancia recorreguda, informació a l’arribada de cada avituallament del nom i mapes, fletxes, cintes blanques i vermells al terra tancant el pas de camins.
Senyalitzacions pels dorsals i el pavelló. Tot molt ben marcat!
Paisatges / entorn:
Mar i muntanya, no.. no parlem del plat típic de les terres de la Costa Brava, sinó la combinació de 10 de la Gran Trail Cadaqués.
Ja a la sortida ens fa presagiar que la carrera serà espectacular! amb el mar al costat corrents per endinsar-nos al verd i florit de la natura i d’aquesta estació tant acolorida com es la primavera.
Es una visita obligada per tots els amants de la natura i el mar!!
Avituallaments:
Un total de 5 avituallaments (fruita, figues, codony, llaminadures, barretes i gels energètics, fruits secs, refrescos, aigua de coco, isotònic i aigua).
– Mas d’en Baltre km. 6’5 (sòlid i líquid)
– Mas Romanyac: km. 11 (sòlid i líquid)
– Puig Bufadors (antenes): km. 17 (sòlid i líquid)
– Platja de Portlligat: km. 22 (sòlid i líquid)
– Arribada Passeig: km. 26 (sòlid i líquid)
i l’avituallament de meta més complert amb olives, patates fregides, figues, fruits secs i pasta per recarregar forces!!
Ambient:
Molt macu, famílies amb els mes petits, amics, turistes… l’ambient estava animadíssim!
Organització:
Agronimbus i l’Ajuntament de Cadaqués.
Serveis
Dutxes
WC
Guarda-roba
Servei mèdic
Avituallaments complerts
un munt d’activitats diverses pels acompanyants: excursions i activitats guiades amb tren i vaixell al Cap de Creus, Portlligat, Far de Cala Nans i Cova de l’Infern.
Bossa del corredor:
Detall del contingut:
Regal finisher:
¡¡ CADAQUES TRAIL EXPERIENCE CURSA DE CORREDORS PER A CORREDORS!!!
Crònica CADAQUÉS TRAIL EXPERIENCE
El dia abans de la cursa vam mirar el temps i la veritat es que s’esperava una mica de Rock&Roll.
A mida que passaven les hores semblava que milloraria el temps, i així va ser…
A les 04:30 del matí sortíem en direcció a Girona, concretament, a la població de Cadaqués; poble pesquer que enamora des del primer moment amb les seves casetes blanques, el blau del mar i el profund verd del bosc mediterrani.
Teníem moltes expectatives posades en aquesta carrera i la veritat es que no ens va defraudar! seguiu llegint… 🙂
Vam arribar a les 07:40 i vam estacionar sense cap complicació a l’estacionament de terra que hi havia al costat del pavelló poliesportiu Es Quatre Camins de Cadaqués, lloc de recollida de dorsals.
La veritat que hi havia molt de lloc per deixar el vehicle o la furgo fàcilment.
Seguim les senyalitzacions de la recollida de dorsals.
I arribem ràpidament al pavelló poliesportiu Els Quatre Camins de Cadaqués
Ens vam dirigir a veure les llistes i una vegada comprovat el nostre número de dorsal, ens vam apropar a la taula d’entrega on s’indicava el nom de la nostra distancia (la Gran Trail).
Com hem comentat, a la taula es trobaven especificades les dues distancies i la recollida del dorsal i bossa del corredor va ser molt ràpida!
La Gran Trail sortia a les 09:00 així que ja ens vam dirigir al lloc de sortida, al passeig marítim de Cadaqués, front l’estàtua de Dalí. Es podia anar caminant des de el poliesportiu i així aprofitàvem per escalfar una mica.
Allà es trobava una carpa/guarda roba on podies deixar les teves bosses per quan tornaves de la carrera poder-les recollir.
Abans de que comences la carrera vam aprofitar per fer fotos molt maques de la platja Gran i Esportal… que no tot es córrer 😛
L’ambient era molt bonic, amics, família!! aprofitaven els últims moments per immortalitzar-se amb la platja de fons.
Allà ja es trobava el Speaker i anava informant del temps que quedava per la Gran Trail !!!
A pocs minuts del començament vam col·locar-nos a la sortida, compta enrere… pugem les mans!!!
i a córrer!!!
Vam sortir direcció sud-oest pel passeig marítim.
Començàvem amb una pujadeta.
I ràpidament vam poder gaudir de les primeres vistes (per no dir SUPERvistes!!!).
Seguíem pujant sempre seguint les cintes blanques.
Durant la pujada vam poder veure un objecte volar no identificat..
I aquí el culpable jeje
Pilot d’OVNIs (també anomenats drons… :D)
Seguíem en direcció al far de Cala Nans (el podem veure al fons de la foto)
I anàvem vorejant les platges de Port d’Alguer, entorn especial que va ser representat diverses vegades per Salvador Dalí. També es coneix com Platja de Portdoguer. Aquest nom ve dels temps en què els vilatans hi fabricaven dogues, uns barrils on dipositaven els peixos després d’una jornada de pesca.
Les boniques flors d’aquesta zona ja es podien veure
Seguiríem vorejant més platges com Llané Gran, Llané Petit i Sa Conca on al aixecar la mirada podies veure la badia de Es Sortell amb el seu antic pont de pedra amb diversos arcs.
Seguíem les indicacions dels cartell i cap a baix!!
Baixant per les roques de pissarra amb cura de no relliscar arribaríem a cala Sa Sabolla, on vam poder gaudir d’unes magnífiques panoràmiques de la badia de Cadaqués, entre camps de cultiu i murs de pedra seca, un espai bellíssim i solitari, ideal per als amants de la fotografia i la natura!!
Vam grimpar una mica per seguir el camí, cadascú amb el seu estil, uns per un lloc uns altres per altre, amb ajuda.. sense… lo important era no aturar-nos i seguir el recorregut per descobrir la següent sorpresa que se’ns tenia amagada.
Una vegada superat la pujada seguíem!! En direcció al far de Cala Nans.
I arribaríem al far de Cala Nans.
I la pujada va merèixer la pena…
I quina va ser la nostra sorpresa que ens vam trobar les vaquetes pasturant, com veieu tota una bellesa de flora i fauna.
També ens vam trobar molta construcció de pedra seca, aquelles que fan servir pedra com a únic material, sense fang, ni morter, ni cap material que hi doni cohesió, unes veritables obres d’art!!
Durant el recorregut vam veure construïdes un gran nombre de petites cabanes i parets !! i pel que vam descobrir desprès parlant amb cadaquesencs i cadaquesenques de pro, es que s’utilitzen les pedres irregulars de pissarra que es troben pels voltants, seguint una tècnica de construcció ancestral i amb funcions d’aixopluc i per guardar-hi els estris de treball.
Perquè Cadaqués ho te tot i no podia faltar cultura, tradició i historia… !!
Ens van comentar que es deia “Sa pissarra” (dita també licorella), característica de tota la zona de Cap de Creus, és una roca metamòrfica que té la particularitat que se pot trencar fàcilment en cares planes, en lloses.
L’abundància d’aquesta pedra i la necessitat de treure-la del sòl per poder-lo conrear fan de les construccions amb paret seca un element essencial i omnipresent del paisatge cadaquesenc.
Ens va agradar molt descobrir aquesta particularitat de la zona!!
Seguim pel pla de la Reparada i el camí que ens portaria al Mas d’en Baltre, on trobaríem el primer avituallament de la cursa.
Molt ben senyalitzat amb el nom de l’avituallament i el recorregut de la cursa. (aquí ens trobàvem al km. 6’5 aprox.)
I seguiríem en direcció a Cala Jóncols
Aquí trobaríem una altre construcció amb pedra seca.
Cada 5 kms. l’organització va col·locar cartells informatius així que aquest era el segon que ens trobaven. 10 kms. superats!!!
Pròximament ens trobaríem el següent avituallament, Mas Romanyac al km. 11 que disposava també de sòlid i líquid.
Amb una parella de voluntaris ben maca!!!! 😀
Panell informatiu:
Agafem una mica de fruita i seguim la carrera!!
El cel com es veu estava una mica ennuvolat però era un dia perfecte per córrer!!
Vam passar per rieres i rierols
Quina vegetació… el recorregut estava ple de flors i plantes molt maques.
Seguim per camins molt corredors que permetien poder guanyar temps!!
baixem “còmodament” corriols estrets, boscós…
però amb cura dels troncs i arrels que es troben pel mig !!! yihaaa!!
El camí ens portaria per el Celler Martín Faixó, Sa Perafita, situat al coll de Cadaqués, dins el Parc Natural del Cap de Creus, on ven segur que el vent del nord i tramuntana, juntament amb el terreny de pissarra, fa que surtin bones collites….i bons caldos….
A continuació vam creuar la carretera de Roses a Cadaqués i ens vam dirigir cap al punt més alt de la carrera, el Puig Bufadors; una muntanya de 431 metres que es troba entre els municipis de Cadaqués i del Port de la Selva.
Pujàvem per una pista ample que ens portaria a un mirador esplèndid de tota la comarca i el Parc Natural del Cap de Creus i on trobaríem el tercer avituallament, el Puig Bufadors al km 17.
Vam menjar una mica de codony i a seguir corrents!!
Començava de nou la baixada!! Travessant prats i pinedes.
Vam seguir les indicacions i cap a baix!!
Érem a la Muntanya negra, una zona escarpada amb unes espectaculars vistes!!
Ja havíem deixat ben juny les antenes i el següent objectiu era Portlligat.
seguíem veien espectaculars construccions de pedra seca.
Pocs adjectius per un racó idíl·lic… Portlligat!!
Som a la casa d’estiu de Salvador Dalí, i arribats al 4art avituallament (km. 22) agafem forces!!.
Amb un voluntaris la mar de somrients!! 🙂
Que més podem dir d’aquestes vistes… som uns enamorats de Portlligat tal i com ho va ser el gran Salvador Dalí.
Amb aigües cristallines
Aquí es on més turistes vam trobar durant el recorregut! No ens estranya, Porlligat te molt d’encant!!!
Ja anava quedant molt poquet per arribar a meta i els paisatges seguien sent espectaculars!!
Des d’aquí fins el final del recorregut vam seguir el Camí de Ronda i vam passar per diferents cales i platges (Calders, Sa Confitera, S’Aranella, Ros, Racó d’en Senès, Es Caials), era un recorregut molt divertit de puja baixa!! Un trencacames en tota regla!!!
Ja es podia visualitzar la badia de Cadaqués!!!
Últim esforç… correm esquivant gent pel passeig de Cadaqués… divisem l’arc d’arribada al fons…gaaaaaaaaaaaaasssss!!! i FINISSSSSSSHERsssss!!! Arribàvem a línia de meta!!
Mireu que ens vàrem guanyar per haver finalitzat la cursa!!! Xula, eh?!?!
I els guanyadors de les diferents categories van rebre aquests trofeus tan macos!!
L’avituallament final era super complert, pasta, fruits secs, olives, patates fregides, beguda…
Perfecte per recuperar forces i petar la xerrada amb la resta de corredors, intercanviant impressions; pel que vam constatar, molt positives.
I abans de marxar també podies revisar la llista de classificacions.
Si voleu passar un dia fantàstic en família, amics, parella… us recomanem al 200% la Cadaqués Trail Experience !!
Després de la cursa és molt recomanable fer una visita per l’interior del poble, és un preciós laberint de carrers estrets amb molt d’encant (i de pas estirem una mica les cames, després de la cursa). I a qui us agradi una mica d’història… la vella església de Santa Maria de Cadaqués, es diu que va ser destruïda per l’assalt del pirata turc Barba-rossa quan va atacar el poble marítim al 1543.
Així que aquesta carrera dona per MOLT! Gaudir de la natura, paisatges, cultura i fins i tot, perquè no, menjar-se uns grotes, així es com s’anomenen els eriçons de mar, una de les màximes delícies que el mar ofereix a Cadaqués o gaudir dels “suquets”, plat típic que els pescadors cuinaven en els seus vaixells i que fan les delícies de les cuines de Cadaqués i per finalitzar, uns dolços com els crespells o les flaones!! Ummmm!! deliciós!