Aquí teniu el calendari de curses de Catalunya. Un calendari d’esdeveniments esportius del nostre pais, on trobareu curses d’asfalt, curses de muntanya, marxes, marxes cicloturistes, duatlons, triatlons, etc…
Podeu filtrar per categories, entrar a la fitxa de cada esdeveniment per trobar informació més complerta i detallada, com distàncies, desnivells, mapes de recorreguts, horaris, etc… i fent click a “tickets” anireu directament a la pàgina d’inscripcions de cada cursa.
I ara, nou mapa de curses geolocalitzades !!!!
Marxa Cicloturista La Ruta Minera
El proper 16 de juliol de 2017 es celebra a Berga la Marxa Cicloturista La Ruta Minera!
Es tracta d’una marxa cicloturista que es celebra des de 2014 on l’objectiu és que els ciclistes gaudeixin d’uns espectaculars paisatges. Hi haurà dues modalitats:
MARXA LLARGA
Distància: 154km
Desnivell positiu: 3.800m
Recorregut
![]()
Perfil
![]()
MARXA CURTA
Distància: 116km
Desnivell positiu: 2.800m
Recorregut
![]()
Perfil
![]()
La Cerdanya Cycle Tour 2017 – II Marxa Cicloturista Internacional
El proper 3 de setembre de 2017, des de la població d’ALP, es celebrarà la segona edició de la Marxa Cicloturista La Cerdanya Cycle Tour !!
Una preciosa i espectacular marxa que aquest any presenta novetats i que la podeu disputar en qualsevol de les 3 modalitats següents:
Marxa Endurance
Distància: 200km
Desnivel positiu acumult: 3.690m D+
Recorregut:
![]()
Altimetria:
![]()
Marxa Medial
Distància: 158km
Desnivel positiu acumult: 2.794 D+
Recorregut:
![]()
Altimetria:
![]()
Marxa Sport
Distància: 120km
Desnivel positiu acumult: 1.889D+
Recorregut:
![]()
Altimetria:
![]()
El proper 14 de gener de 2018 tindrà lloc una nova edició de la Marxa de la Boira
En aquesta ocasió la marxa tindrà lloc a Tàrrega i forma part del Circuit de Marxes Saludables de Ponent, cosa que notarem per exemple en els avituallaments, del tot saludables i que tenen el punt culminant quan tasteu al finalitzar, la cassola vegetariana o la cassola d’hivern.
Pels més atletes podeu participar a la Marxa de la Boira corrent, la resta, caminant, ideal per a tota la familia!
Dos recorreguts:
Marxa curta:
- Distància total: 9,3 km
- Desnivell positiu acumulat: 151 m
- Avituallaments: 1 + tast de cassola a l’arribada
- Recorregut:
![]()
Marxa Llarga:
- Distància total: 24,02 km
- Desnivell positiu acumulat: 339 m
- Avituallaments: 3 + tast cassola a l’arribada
- Recorregut:
![]()
Cartell:
![]()
![]()
Marxa Cicloturista Amer – Sant Martí Sacalm
El proper 25 de març de 2018 es celebra la 8a edició de la Marxa Cicloturista Amer – Sant Martí Sacalm (antiga Terra de Volcans)
Es tracta d’una marxa cicloturista MOLT RECOMENADA ja que nosaltres vam ser-hi l’edició de l’any passat us la recomanem de primera mà. De fet, podeu veure el reportatge que vam fer en el següent enllaç: https://www.esportistes.cat/esportistes-cat-marxa-cicloturista-amer-st-marti-sacalm-2017/
La cursa presenta dues modalitat que com veureu són idèntiques, amb la diferència que en el punt on els corredors de la curta arriben a meta, els de la llarga hauran de seguir només 8km més, però això sí, en una última i forta pujada on sumaran 600m afegits de desnivell positiu!!! Una última pujada que a més a més serà cronometrada!
Marxa llarga:
Distància: 139km
Desnivell positiu acumulat: 2.800m
Perfil:
![]()
Marxa curta:
Distància: 131km
Desnivell positiu acumulat: 2.200m
Perfil:
![]()
![]()
El proper 8 d’abril es celebra una nova edició del CIRCUIT de l’OBAGA que tindrà lloc a Tiurana
Es tracta d’un seguit de curses de muntanya, de caràcter solidari, ja que les inscripcions es destinaran a l’Oncolliga Lleida per la lluita contra el càncer.
Les diferents modalitats són:
Mitja marató
- Hora: 10am
- Nivell de dificultat: MODERADA
- Durada màxima: 4 hores
- Distància: 21,70 Km
- Altitud Màxima: 648 m
- Altitud Mínima: 465 m
- Ascens acumulat: 750 m
- Pendent màxima: 17,20 %
- Pendent mínima: -17,40 %
- Avituallaments: Hi hauran dos avituallaments,un de líquid i un de líquid i sòlid.
![]()
Cursa de 12km
- Hora: 10:30am
- Nivell de dificultat: MODERADA
- Durada màxima: 3 hores
- Distància: 12 Km
- Altitud Màxima: 648 m
- Altitud Mínima: 465 m
- Ascens acumulat: 750 m
- Pendent màxima: 17,20 %
- Pendent mínima: –17,40 %
- Avituallaments: Hi hauran dos avituallaments, un de líquid i un de líquid i sòlid.
![]()
Cursa canicross
- Hora: 10:15am
- Nivell de dificultat: MODERADA
- Durada màxima: 2 hores
- Distància: 7,5 Km
- Altitud Màxima: 663 m
- Altitud Mínima: 423 m
- Desnivell positiu: 319
- Desnivell negatiu: -319
- Pendent màxima: +27,1 %
- Pendent mínima: –18,3 %
- Avituallaments: Hi hauran dos avituallaments, un de líquid i un de líquid i sòlid.
![]()
Cursa infantil
Hora: 12am
Marxa nòrdica
- Hora: 10:30am
- Nivell de dificultat: MODERADA
- Durada màxima: 3 hores
- Distància: 12 Km
- Altitud Màxima: 648 m
- Altitud Mínima: 465 m
- Ascens acumulat: 750 m
- Pendent màxima: 17,20 %
- Pendent mínima: –17,40 %
- Avituallaments: Hi hauran dos avituallaments, un de líquid i un de líquid i sòlid.
![]()
![]()
El proper 15 d’abril, amb sortida i arribada a Arenys de Munt, tindrà lloc una nova edició de la marxa cicloturista La Ports del Maresme!
Una marxa cicloturista espectacular degut a la gran varietat de paisatges que us trobareu, ja que es combinen trams pel litoral, a tocar del mar, amb trams pel Parc natural del Montseny!!
Hi ha dues modalitats:
Recorregut llarg
Distància: 140km
Desnivell positiu acumulat: 2.700m
Mapa de perfil:
![]()
Recorregut curt
Distància: 96km
Desnivell positiu acumulat: 1.900m
Mapa de perfil:
![]()
VÍDEO EDICIÓ 2017
CARTELL
![]()
El proper 29 d’abril de 2018 tindrà lloc a Lloret de Mar la marxa cicloturista Gran Fondo Lloret Costa Brava 2018
Es tracta d’una espectacular marxa cicloturista que combina pedalar al costat del mar, amb ports de muntanya que us oferiran paisatges espectaculars.
Gran Fondo (GF):
Ports: 2 ports de 2a cat. (Alt de Sant Grau i Romanyà de la Selva), 1 port de 3a categoria (Els Àngels) i 3 ports de 4a cat. (Santa Maria de Llorell, Alt de la Ganga i Mas Carboti)
Distància: 162km
Desnivell positiu acumulat: 2.600m
Perfil:
![]()
Mapa:
![]()
Medio Fondo (MF):
Ports: 1 port de 2a cat. (Alt de Sant Grau), 2 ports de 4a cat. (Santa Maria de Llorell i Mas Carboti)
Distància: 92km
Desnivell positiu acumulat: 1.400m
Perfil:
![]()
Mapa:
![]()
Vídeo promocional:
El proper 2 de juny de 2018 tindrà lloc a Roquetes la prova de Km Vertical Roquetes, una cursa que us portarà a conquerir Caro, el cim més alt del Parc Natural del Ports.
Val a dir que a les 11am tindrà també lloc la 4a KMV KIDS, el kilòmetre vertical per als més petits!
I també es celebra la Marxa a Caro: Caminada fins a fer el cim del Caro, perquè tothom pugui participar en la jornada!! de 8km circulars!
Característiques
Distància: 6km
Desnivell positiu acumulat: 1.300m
Avituallaments: 3
Característiques:
La cursa consisteix en una cronoescalada de 5,5km de distància amb un desnivell positiu de 1300m., una aproximació de 2km i un posterior descens de 9km fins arribar al punt de sortida.
-Es tranportarà als participants amb bus fins a 2 kms de la sortida, trajecte que servirà d’escalfament. Un cop a la Casa Carvallo es farà la sortida individual amb una separació de 30 segons entre cada corredor i amb l’ordre de sortida que s’haurà enciat als participants 24 hores abans de la cursa..
-El descens és sense crono, donant absoluta preferència a les companyes i companys que encara disputen la prova, moment on es pot aprofitar per gaudir de les boniques vistes de la Vall de l’Ebre.
-Els participants tenen l’opció de baixar amb vehicle des de Caro amb familiars o amics i sota la seva responsabilitat sempre que hagin fet l’entrega del xip a l’organització que estarà ubicada a meta. Aquests participants igualment podran de passar pel pavelló per poder dutxar-se i sopar.
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
A més a més, es celebrarà la Fira ExporTrail
Video promocional:
Els propers dies 9 i 10 de juny de 2018 es celebrarà una nova edició de la Orbea Cadí Challenge, una marxa cicloturista que com indica el seu nom, suposa tot un repte pedalant durant dues etapes per la serra del Cadí.
Us podeu inscriure a una etapa o a les dues etapes
(veure pàgina d’inscripcions obertes per conèixer preus i que inclou cada inscripció)
1a etapa:
Etapa dura, amb pendent sostingut i baixades amb molt bon asfalt. Vista única sobre el Cadí i els cims del Pirineu francès i català.
Dia: 9 de juny de 2018
Hora: 9am
Sortida-Arribada: Guardiola de Berguedà – Bellver
Distància: 135km
Desnivell positiu acumulat: 3.000m
Recorregut:
![]()
Altimetria:
![]()
2a etapa:
L’etapa més suau amb un tram inicial neutralitzat per la Seu d’Urgell.
Dia: 10 de juny de 2018
Hora: 8:30am
Sortida-Arribada: Bellver – Guardiola de Berguedà
Distància: 112km
Desnivell positiu acumulat: 2.300m
Recorregut:
![]()
Altimetria:
![]()
Videos de la cursa:
El proper 10 de juny de 2018 es celebra a REUS una nova edició de la Reus Prades Reus 2018.
Es presenta en dues modalitats diferents, CAMINADA de RESISTÈNCIA o cursa de TRAIL RUNNING
Caminada de Resistència:
Marxa a peu, excursionista, no competitiva on preval el repte personal i de superació del participant, així com la germanor i solidaritat entre participants.
Té un recorregut de 54,800 km. amb un desnivell acumulat de 2.950 m., i és puntuable pel Circuit Català de Caminades de Resistència 2018
Inscripcions a: http://aecreus.apuntat.cat/xxii-caminada-reus-prades-reus
De 7am a 22h
Trail Running:
Cursa de Trailrunning de 54,8km i 1.500m desnivell positiu
De 7am a 15h
Inscripcions a: http://www.aecreus.apuntat.cat/2n-trail-running
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cartell
![]()
El proper 16 de juny de 2018 es celebra a Girona la marxa cicloturista Girona Gran Fondo que es celebrarà el proper 16 de juny a Girona, com un esdeveniment més de la “”Girona Cycling Festival” de la setmana del 11 al 17 de juny.
De fet, entre moltes altres activitats, també es celebrarà la:
- Àngels (Hill Climb): 10.5km i 400m desnivell (el proper 12 de juny)
- Nocturna: 1.5km i 31m desnivell (el proper 14 de juny)
Marxa Curta
Espectacular recorregut per la zona volcànica de La Garrotxa
Distància: 125km
Desnivell positiu acumulat: 1.900 d+
Rocacorba Challenge
Marxa que inclou l’ascens al Rocacorba
Distància: 143km
Desnivell positiu acumulat: 2.500m d+
Recorregut i perfil:
![]()
Cartell oficial
![]()
El proper 17 de juny de 2018 es celebra a El Vendrell la cursa TRAIL EL VENDRELL
Es tracta d’una prova d’iniciació al trail, amb modalitats de cursa i caminada/marxa (NO COMPETITIVA) oberta a tothom, que permetrà als participants passar per antics camins que interconnectaven els diferents Masos i nuclis urbans de la zona.
Modalitats: Cursa i Marxa/Caminada
Distància: 13km
Desnivell positiu acumulat: 320m d+
Avituallaments: 3 sòlids i líquids als Km3, Km10 i final
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cartell:
![]()
El proper 1 de juliol de 2018 es celebra La Multisegur Volta als Ports d’Andorra, la marxa cicloturista amb més tradició del país Andorrà que arriba ja a la seva 41a edició
La marxa presenta les següents modalitats:
- Recorregut 1*: 27km i 1.109m desnivell positiu acumulat
- Recorregut 2*: 53km i 1.873m desnivell positiu acumulat
- Recorregut 3*: 81km i 2.322m desnivell positiu acumulat
- Recorregut 4*: 109km i 3.232m desnivell positiu acumulat
Recorregut 1*
El recorregut 1* està preparat per a ciclistes sense l’entrenament adequat per fer els dos altres recorreguts, però que igualment volen participar a la prova.
Distància: 27km
Desnivell positiu acumulat: 1.109m d+
Perfil:
![]()
Recorregut 2*
El recorregut 2** està dissenyat per ciclistes d’un nivell mig, ja que han d’afrontar 2 difícultats montanyoses de certa entitat com el Coll d’Ordino i la pujada final a La Coma d’Arcalís.
Distància: 53km
Desnivell positiu acumulat: 1.873km
Perfil:
![]()
Recorregut 3*
El recorregut 3*** està dissenyat per ciclistes d’un nivell mig, ja que han d’afrontar 3 ports llargs d’alta muntanya (Collada de la Comella, Collada de Beixalís i la Coma d’Arcalís)
Distància: 81km
Desnivell positiu acumulat: 2.322m d+
Perfil:
![]()
Recorregut 4*
El recorregut 4**** està dissenyat per ciclistes d’un nivell mig/alt preparats per afrontar 4 ports d’alta muntanya. (Coll de la Rabassa, Coll de la Comella, Collada de Beixalís i La Coma d’Arcalís)
Distància: 109km
Desnivell positiu acumulat: 3.232m d+
Perfil:
![]()
Video promocional
El proper 15 de juliol de 2018 es celebra a Berga una nova edició de la Marxa Cicloturista La Ruta Minera.
Es tracta d’una marxa cicloturista on vam estar presents l’any passat, i podem dir-vos que és espectacular i 100% recomenada!!
Podeu veure aquí el reportatge de la Ruta Minera de l’any passat
Hi ha dues modalitats:
La Ruta Minera
Distància: 154km
Desnivell positiu acumulat: 3.800m
Mapa recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
La Pedraforca
Distància: 116km
Desnivell positiu acumulat: 2.800m
Mapa recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cartell:
![]()
El proper 21 de juliol de 2018 es celebra a Vilabella una nova edició de la cursa de muntanya i caminada La Ruta dels Masos
Es tracta d’una cursa amb tres distàncies diferents, i una d’elles que també es pot fer en format de caminada, per tal que tothom pugui participar d’aquesta jornada!
La Ruta dels Masos presenta tres modalitats:
Ruta dels Masos:
Ruta assequible per a tots aquells que s’inicien al món del Trail o la volen fer caminant, sigui en família com amb amics
Distància: 8km
Desnivell positiu acumulat: 100m d+
Avituallaments: 2
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Trail Set Ponts:
Ruta per amants de la muntanya iniciats en el món del Trail Running. És una ruta variada on predominen els corriols, amb varietat de terreny i alguna pujada sorpresa que ens farà gaudir més de la ruta.
Distància: 14km
Desnivell positiu acumulat: 600m d+
Avituallaments: 2
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Trail Mas de la Pau:
Ruta exigent pels amants del trail running, ja que és una ruta variada, trencacames, de mitja distància, amb bastant de corriol i pujades sorpresa que fan més interessant el seu recorregut amb baixades tècniques.
Distància: 21km
Desnivell positiu acumulat: 850m d+
Avituallaments: 3
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cartell Oficial:
![]()
El proper 2 de setembre de 2018 es celebra a Alp una nova edició de La Cerdanya Cycle Tour – III Marxa Cicloturista Internacional.
L’any passat vam estar presents i aquí podeu llegir el reportatge de La Cerdanya Cycle Tour 2017, una marxa cicloturista que us RECOMANEM a tots!!
La cursa presenta tres modalitats diferents:
- Marxa Endurance de 175 km i 3.461 m. desnivell positiu acumulat
- Marxa Medial de 140 km i 2.556m. desnivell positiu acumulat
- Marxa Sport de 86 km i 1.185m. desnivell positiu acumulat
Marxa Endurance
Distància: 175km
Desnivell positiu acumulat: 3.461m d+
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Marxa Medial
Distància: 140km
Desnivell positiu acumulat: 2.556m d+
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Marxa Sport
Distància: 86km
Desnivell positiu acumulat: 1.185m d+
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
![]()
El proper 30 de setembre de 2018, a Sant Martí de Maldà, es celebrarà una nova edició de la cursa de muntanya MITJA MARATÓ DEL CONILL
La cursa presenta les següents modalitats:
- Cursa de 21km i 507m d+
- Cursa de 12km i 303m d+
- Cursa de 5km i 88m d+
- Caminada de 5km
Cursa de 21km
Distancia: 21km
Desnivell positiu acumulat: 507m d+
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cursa de 12km
Distancia: 12km
Desnivell positiu acumulat: 303m d+
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
Cursa de 5km i caminada
Distancia: 5km
Desnivell positiu acumulat: 88m d+
Recorregut:
![]()
Perfil:
![]()
CARTELL:
![]()
El proper 30 de setembre de 2018 es celebra a Gratallops una nova edició de la cursa de muntanya La 13 Graus i Mig
La jornada presenta dues modalitats, la cursa d’uns 15km i 600m de desnivell positiu, tot un trencacames, i la caminada, d’uns 7km, molt plana i apta per tota la família!
CURSA
Hora de sortida: 10am
Distància: 15km
Desnivell positiu acumulat: 600m d+
Avituallaments: 3 (2 líquids i sòlids + 1 líquid)
Recorregut
![]()
Perfil
![]()
CAMINADA
Hora de sortida: 10:15am
Distància: 7,5km
Desnivell positiu acumulat: 129m d+
Avituallaments: 1 (líquid i sòlid)
Recorregut
![]()
Perfil:
![]()
CARTELL
![]()
El proper 23 de desembre es celebra una nova edició de la Cursa de Nadal de Sant Sadurní d’Anoia.
Una cursa que us permetrà córrer en un agradable circuit rodejat de vinyes, o fer-la caminant marcada per l’ambient festiu i nadalenc d’aquestes dates!!
MODALITATS
- Cursa Curta de 5,5km i 80m d+
- Cursa llarga de 10,5km i 150m d+
- Cursa infantil de 700m urbans (menors de 14 anys)
CURSA CURTA
Distància: 5,5km
Desnivell Positiu acumulat: 80m d+
Recorregut i perfil:
![]()
CURSA LLARGA
Distància: 10,5km
Desnivell positiu: 150m d+
Recorregut i perfil:
![]()
CURSA INFANTIL
La cursa infantil NO és competitiva, es gratuïta, i només la poden corre els menors de 14 anys i es permet l’ús de carros per a bebès.
Tindrà un recorregut d’uns 700m urbans
CARTELL:
![]()
IMATGE:
![]()
LOGO CURSA:
![]()
XIX MARXA DE REIS DE MASSANES
T’has proposat començar l’any practicant esport?
Vols disfrutar d’un matí de reis diferent abans o després d’obrir els regals?
El dia 6 de gener, t’esperem a la tradicional Marxa de Reis de Massanes.
Inici: 09:00 hores
Lloc: Poliesportiu de Massanes
Recorregut: 12 km.
A mig camí, trobem l’avituallament, perfecte per recuperar forçes i preperar-nos pel tram final de la marxa.
Per finalitzar, disposem també de vestuari amb dutxes.