Les RAMPES i com mineralitzar la dieta

vitampleni

Aquesta setmana, en l’apartat de SALUT i ESPORT d’Esportistes.cat, i concretament en la secció Alimentació i Nutrició Esportiva on col·laborem amb VITAM PLENI, us parlarem de com mineralitzar la vostra dieta amb les ALGUES.

 

Igual que ens mengem els animals del mar, també ens podem menjar les seves plantes. Les algues són una boníssima font de minerals i per tant són una molt bona opció per als esportistes, especialment aquells qui pateixen de rampes i per tant, és possible que faltin alguns minerals en la seva dieta. Recordo que l’aparició de rampes durant o després de l’exercici físic, moltes vegades és degut a una falta de minerals al cos. Per tant és important nodrir-nos bé per tal de tenir les reserves ben plenes i només anar-les repostant amb isotònic durant l’activitat. Per exemple, el magnesi és un dels més importants ja que és el responsable de la utilització de l’energia i permet que els òssos absorveixin el calci que mengem.

Les algues contenen iode, calci, ferro, potassi magnesi i moltes vitamines. Són un dels menjars més nutritius i que no hauria de faltar a la dieta d’aquells dels qui exigeixen al màxim al seu cos. Hi ha molt tiups d’algues que es poden cuinar i menjar. Us en descric les que no poden faltar al rebost de l’esportista:

Kombu: és un alga ideal per a esportistes que tenen problemes de digestió. Si la poses en remull i després l’afegeixes a les coccions dels llegums o els cereal tenen la propietat de d’estobar la pellofa i per tant de fer-los molt més digestius sense treure’n cap nutrient. A més a més, afegir-lo al cuinat li donarà un aport de minerals al plat ja que conté: iode, calci, magnesi, ferro i zinc. Podeu veure com la utilitzo al programa Sport & Cook, en els capítols de Ferran Latorre i Agustí Roc.

Nori: és l’alga que sembla una fulla de paper i que recobreix els famosos “maki sushi” japonesos. És ideal per ajudar a combatre l’astènia (fatiga extrema). És font de ferro, potassi, iode i magnesi.

Wakame: és un dels productes de la natura més rics en Ferro, magnesi i calci. Perquè us feu una idea, 100gr d’aquesta alga té més calci que mig got de llet i 8 vegades més ferro que la carn de vadella.

Espirulina: és tan el seu poder nutritiu que s’arriba a vendre com a complement nutricional amb comprimits. És molt proteïca, raó per la qual molts vegans en mengent sovint. Vitamines A, b i E, ferro, fòsfor, magnesi , zinc i potassi. És el complement alimentari ideal per a esportistes en les époques més dures de la temporada perquè és natural 100% i realment aporta un plus que ajudarà al cos a no tenir una devallada de les defenses si s’acumula molt cansanci.

algues

 

En general totes les algues són beneficioses pels ronyons, la pell i els òssos, tres òrgans que pateixen moltíssim en els esportistes i que per tant, cal que cuidem especialment. Ara bé, cal tenir en compte que les algues són un aliment molt concentrat i no se n’ha de menjar en grans volums. Per tant és aconsellable menjar-ne en poques quantitats però de manera habitual en els vostres plats. Especialment les persones que pateixen de tiroides cal que preguntin al seu metge ja que els alts continguts de iode els podrien perjudicar. En la cuina oriental acostumen a cuinar molt amb algues, és per això que moltes d’elles és probable que les hagueu menjat si heu anat en algun restaurant xinès, japonès, etc.. I si teniu fills i no voleu cuinar especial, en poden menjar els infants? Sí, els nens també necessiten minerals per assegurar el seu bon creixement. Tanmateix tenir en compte de consumirne en poca quantitat, màxim dues cullerades al dia.

A la meva web vitampleni, podeu trobar algunes receptes cuinades amb algues. Qualsevol d’aquestes algues les podeu trobar en herboristeries, dietètiques o botigues orientals. Encara que algunes d’elles ja es comencen a trobar als supermercats, fruit del major nombre de persones que ja les acostumen a cuinar. Normalment venen d’importació de l’orient, però us recomano comprar marques españoles amb algues que es treuen del Cantàbric. No només seran de proximitat sinó també de molt bona qualitat. L’Adam Martín , periodista especialista en cuina natural, va escriure aquest article a Ets el que menges on ens suggeria que ens atrevíssim amb les algues. Al mateix portal hi trobeu la descripció d’algunes algues a traves del seu cercador. Especialment recomenable el llibre de la Montse Bradford, “Algas, las verduras del mar”, Oceáno, 2002.

Us recomano anar introduïnt poc a poc aqusta aliments del mar, que s’ha demostrat en estudis que són grans complements per la dieta saludable. Us animo a que les cuineu i que amb el temps noteu una millora amb les vostres rampes durant l’esport.

 

 

Podeu trobar l’article original a: http://astridbarque.com/2014/12/05/algues-de-mar-com-a-mineralitzant/

També molts altres articles sobre NUTRICIÓ i ESPORT a www.astridbarque.com

Article escrit per Astrid Barqué

astridbarque_1411122025_21

Deixa un comentari